Kommunikationsstrateg till kommunikationsavdelningen i Karlstad
Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen / Journalistjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla journalistjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen i Karlstad,
Örebro,
Linköping,
Eskilstuna,
Västerås eller i
hela Sverige Är du redo för en större uppgift?
Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Kommunikationsavdelningen leder och samordnar Polismyndighetens kommunikationsarbete och ska vara ett proaktivt strategiskt och operativt stöd för hela myndigheten.
Gemensam kommunikation ansvarar för att implementera Polismyndighetens kommunikationsstrategi som utgår från myndighetens verksamhetsidé och verksamhetsplan. Ansvaret är övergripande och omfattar all extern- och intern kommunikation inklusive ledningsstöd, kris- och resultatkommunikation samt omvärldsbevakning. I uppdraget ingår att tillsammans med övriga kommunikationsavdelningen vara ett kommunikationsstöd till hela polisregion Bergslagen och samtidigt att ett särskilt uppdrag att stödja polisområde Värmland.
Publiceringsdatum2020-12-08ArbetsuppgifterSom kommunikationsstrateg ansvarar du för att driva kommunikationsuppdrag. Du ansvarar över att utveckla den interna och externa kommunikationen genom att bl.a. identifiera och analysera kommunikationsbehov, ge råd och stöd vid kommunikationsplanering och genomföra kommunikationsinsatser.
Du arbetar operativt med att ta fram kommunikationsmaterial och utgör ett kommunikationsstöd till chefer och andra sakkunniga, allt för att stärka den kommunikativa förmågan inom polisen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innebära att initiera, planera, driva, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser antingen genom egna insatser eller i samarbetet med andra. Vara rådgivare inom kommunikation till chefer och sakkunniga. Delta i nationella och regionövergripande arbetsgrupper och uppdrag. Genomföra kompetenshöjande insatser inom kommunikation. Omvärldsbevaka och analysera media och kommunikationsfrågor som är relevanta för polisen.
KvalifikationerDetta är en möjlighet för dig som har:
• Högskoleutbildning inom media och kommunikation eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Minst fem års erfarenhet i närtid av internt- och externt strategisk och operativt kommunikationsarbetet i en större organisation
• Erfarenhet av att vara rådgivande inom kommunikation till chefer och ledningsgrupper
• Erfarenhet av att kompetensutveckla chefer och andra nyckelpersoner i kommunikation
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift
• Erfarenhet av att författa samt anpassa texter efter olika målgrupper och hitta kärnan i komplex information
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:
• Erfarenhet av att samverka med både interna och externa aktörer
• Erfarenhet av kompetenshöjande kommunikativt arbete liksom av arbete med kriskommunikation
• Erfarenhet av att uttrycka dig på engelska i tal och skrift i arbetet
• Erfarenhet av arbete i webbpubliceringsverktygen EpiServer och Adobe-program
PERSONLIGA EGENSKAPER
Du har lätt för att samarbeta oavsett om det är med chefer, nära medarbetare eller andra inom organisationen. Du kan arbeta med flera saker samtidigt liksom att växla tempo mellan planerat och händelsestyrt arbete. Du har god förmåga till helhetssyn och prioritering i det dagliga arbetet. Du är ansvarstagande, samvetsgrann och delar med dig av erfarenheter, kunskaper och idéer. Du har en god kommunikativ förmåga och kan förmedla komplex information till olika målgrupper.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr C45056/2020, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Placeringsort: Karlstad
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
https://polisen.seVaraktighet, arbetstid
Heltid. Förtroendearbetstid Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPolismyndigheten, Kommunikationsavdelningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C45056/2020".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Arbetsplats Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen
Jobbnummer 5479005
Observera att sista ansökningsdag har passerat.