Kommunikationsansvarig verksamhetsutvecklare till Helsingborg ko
Helsingborgs kommun / Organisationsutvecklarjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgs kommun i Helsingborg,
Klippan eller i
hela Sverige Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.Om arbetsplatsen
Kontaktcenter, som har i uppdrag att samordna stadens service gentemot allmänheten, bygger på principen "en väg in". Syftet är ökad service och högre tillgänglighet både till vardags men även vid kriser och extraordinära händelser då kontaktcenter är en viktig del i stadens krisorganisation.
Vi söker därför dig som vill anta utmaningen att som kommunikationsansvarig verksamhetsutvecklare vara med och fortsätta bygga upp en verksamhet som sätter Helsingborg på kartan när det gäller god service, hög tillgänglighet och digital utveckling med kundens fokus.
Publiceringsdatum2022-04-11Dina arbetsuppgifterSom kommunikationsansvarig verksamhetsutvecklare ingår du i enhetens utvecklingsgrupp. Du jobbar tätt tillsammans med våra uppdragsgivare för att vidareutveckla vårt arbete och ta fram nya och ibland innovativa metoder. Du jobbar också nära kontaktcenters kommunvägledare för att öka hjälp till självhjälp för våra kunder. Genom att jobba datadrivet tas kundinsikter fram som en katalysator i förändringsarbetet.
Du är en viktig spelare för att tillsammans med kollegor på kommunikationsavdelningen utveckla webbinnehållet och stadens digitala tjänster. Du ansvarar för kundinsikter, och använder både varm och kall data från olika källor för att analysera och även förmedla kundperspektivet.
Kontaktcenter är en del av stadens krisorganisation. Här har du en viktig roll i att vidareutveckla våra rutiner för krishantering tillsammans med utvecklingsgruppen, kontaktcenters ledningsgrupp och stadens krisorganisation.
Internt på kontaktcenter jobbar du även med att ta fram kommunikationsstrategier som stöttar våra rådgivares kampanjer i det proaktiva arbetet. Det kan handla om att ta fram flyers, hjälpa till att formulera en text, hjälpa till i mediakontakter samt ta fram en större digital kampanj på sociala medier.
Detta är en spännande tjänst med mycket utveckling och framåtanda. Då den digitala utvecklingen går snabbt och stadens utvecklingsinitiativ är många så kommer du få ett stort kontaktnät och goda möjligheter växa med uppdraget. Genom att utmana gamla kundinsikter så vill vi skapa den bästa kommunala servicen tillsammans med dig.
Kvalifikationer• Utbildning på högskolenivå eller motsvarande (i riktning mot tex digital marknadsförare, digital kommunikatör).
• Kunskap om och erfarenhet av hur man strategiskt, kreativt och taktiskt använder digitala plattformar och sociala medier som marknadsföringskanal.
• Förmåga att planera, genomföra och följa upp kampanjer, såväl analoga som digitala.
• Kompetens för att ta fram relevanta budskap med både text och bild för olika avsändare till olika målgrupper.
• Kunna analysera statistik från olika kanaler för att ta fram kundinsikter.
• Stötta och i viss mån utbilda kollegor i staden som vill jobba datadrivet med sitt innehåll.
• Förmåga att slutföra uppsatta mål utifrån verksamhetens prioriteringar.
• Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och i skrift.
Vi söker dig som har förmåga att snabbt ta till dig information, lära dig nya uppgifter och arbetssätt. Förmågor och egenskaper som är högt värderade är att vara analytisk, vara resultatinriktad, ha god samarbetsförmåga och att vara en duktig relationsbyggare. Att omvärldsbevaka och ligga i framkant är en självklarhet för dig. Du rör dig tryggt i gränslandet mellan det digitala och det mjukt mänskliga.
Meriterande
• Erfarenhet av analysverktyget Matomo.
• Erfarenhet av att arbeta i Wordpress.
• Erfarenhet av kriskommunikation.
Övrig information
Sista dag att ansöka är 2022-04-30. Urval och intervjuer sker löpande.
Anställningsform: Tillsvidareanställning.
Omfattning: Heltid, 100%.
Tillträdesdatum: Tillträde enligt överenskommelse.
Antal tjänster: 1
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHelsingborgs kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Helsingborgs kommun (org.nr 212000-1157),
https://helsingborg.se Arbetsplats Helsingborgs stad
Kontakt Övriga fackförbund nås via Kontaktcenter
042-10 50 00 Jobbnummer 6528243
Observera att sista ansökningsdag har passerat.