Kommersiell Support Manager till KappAhl Sveriges butiksorganisa

KappAhl Sverige AB / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KappAhl Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vi som jobbar på KappAhl är 4000 kollegor på 400 arbetsplatser i tio länder. Vi har olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Gemensamt för oss är vår drivkraft - att ge många människor möjligheten att vara välklädda. Varje dag får vi inspiration av våra kunder. Vårt jobb är att ge dem samma sak tillbaka!
KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 380 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Idag är 58% av våra produkter hållbarhetsmärkta. 2018/2019 var omsättningen 4,9 miljarder SEK. Mer information finns på www.kappahl.se.

Till vår svenska supportorganisation söker vi en kommersiell, affärsmässig och förändringsorienterad Support manager! KappAhl befinner sig just nu i en spännande utvecklingsfas och vi söker därför dig som vill vara med och påverka KappAhls resa framåt. Är du en driven och resultatinriktad ledare som vill vara med och påverka? Vi erbjuder en spännande roll där du blir en viktig del i vår verksamhet och affärsutveckling. Du kommer att arbeta tillsammans med kompetenta kollegor i en spännande bransch där saker och ting förändras snabbt.

Ditt ansvar Som Support Manager för Sverige leder och utvecklar du Sveriges supportteam, bestående av country visual merchandiser, Marknad/PR, Store portfolio, Controller och HR till goda resultat.

Du driver och koordinerar självständigt den kommersiella planen för den svenska marknaden samt utarbetar egna analyser på ett affärsmässigt och kommunikativt sätt. I ett nära samarbete med Area managers, Sales-organisationen, och våra Business Units ansvarar du och ditt team för att supportera den svenska butiksorganisationen. Tillsammans etablerar och implementerar ni KappAhls koncept, analyserar och följer upp de kommersiella planerna och vidtar åtgärder för att maximera lönsamheten och säkerställa goda kundupplevelser.

Du kommer att rapportera till Retail Manager och har personalansvar.

Din kompetens Du har examen i företagsekonomi och/eller försäljning och marknadsföring. Du har goda erfarenheter av arbete inom försäljning och marknadsföring och/eller som controller, företrädesvis inom detaljhandeln.

Det är meriterande om du har tidigare ledarskapserfarenhet. Goda kunskaper i engelska och svenska är en förutsättning.

Din personlighet För att lyckas i rollen har du ett kommersiellt synsätt där du har förmåga att se både helheten och fokusera på detaljerna. Du har lätt för att analysera och värdera både skriftlig och numerisk information och arbetar metodiskt och lösningsorienterat.

Som chef är du en skicklig kommunikatör som skapar goda relationer, du har hög integritet och mycket god förmåga att planera och organisera arbetet utifrån arbetsbelastning, verksamhetsmål och tidplaner. Du trivs med att ha många kontaktytor samt med att arbeta både operativt och strategiskt.

Då vi befinner oss i en intensiv utvecklingsfas är det viktigt att du motiveras av förändrings- och förbättringsarbete. Du har lätt för att känna igen dig i KappAhls värdeord - teamkänsla, kreativitet, tydlighet, energi och mod.

Vi erbjuder en tjänst präglad av stort eget ansvar, omväxlande utmaningar och stora möjligheter att påverka ditt arbete. Välkommen till oss!

Är du intresserad? Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning. Placering är på vårt huvudkontor i Mölndal, resor förekommer. Tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse.

Vi ser framemot din ansökan, sista dag för att söka tjänsten är 12 januari 2020.

Vi tillämpar löpande urval, så dröj inte med din ansökan. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet. Tester förekommer som en del av urvalsprocessen.

Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du hjärtligt välkommen att kontakta Liv Berstad, Retail manager +47 900 16 677.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare/provanställning

Publiceringsdatum
2019-12-13

Ersättning
Enligt överenskommesle

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kappahl Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kappahl Sverige AB (org.nr 556060-4158), http://www.kappahl.com

Arbetsplats
KappAhl

Jobbnummer
5001059

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KappAhl Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KappAhl Sverige AB: