Kombinerad First line/Onsite Supporttekniker till myndighet!
Experis AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du en IT-tekniker på jakt efter nya utmaningar? Titta hit! Just nu söker vi på Experis IT dig som vill arbeta i en kombinerad roll som First line/onsite supporttekniker på en myndighet belägen i Solna. Du blir en viktig del av en högklassig IT-avdelning med stora utvecklingsmöjligheter och chans till avancemang. Det är ett lågsiktigt konsultuppdrag med start 3 november. Ansök redan idag!
Omfattning: 100%
Uppdragslängd: minst 1 år
Start: 3 november
Placering: Solna
Om rollen
Rollen Supporttekniker/IT-tekniker på denna myndighet innebär en kombinerad roll där du både kommer sitta i First line (första linjens) support och ge deskside-support onsite.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära att:
* Ge support och felavhjälpning till myndighetens ca 800 användare och tillhandahålla servicestöd mot användare avseende hård och mjukvara.
* Ansvara för felsökning och problemlösning, hantering av utlåningsresurser och skrivarhantering, kringutrustning i mötesrum, telefoni, ärenderegistrering, installation av datorer och dess applikationer
* Se till att IT-utrustning fungerar
* Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer).
* Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.
* Ge telefonrådgivning.
Din profil
För att vara aktuell för rollen vill vi att du har följande kompetens och erfarenhet:
* Gymnasium eller likvärdigt
* minst 2 års erfarenhet som It-tekniker
* minst 1 års erfarenhet inom it-support/Servicedesk
* Erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem
* Mycket goda kunskaper om datorer, kringutrustning, skrivare och AV-utrustning.
* Goda kunskaper i MS 365/Office
* Goda kunskaper inom operativsystem, nätverk, kommunikation som informationssäkerhet
* Kan uttrycka dig mycket väl på svenska och engelska - i både tal och skrift
Det är även mycket meriterande om du tidigare har arbetat med användaradministration i Active Directory/LDAP, fjärrstyrning och genomfört ITIL/Foundation.
Som person tror vi att du hög kommunikativ förmåga och servicekänsla, detta då du kommer ha många olika kontaktytor och förväntas agera serviceinriktat och pedagogiskt. Vi tror även att du inte är rädd för att ta egna initiativ och samtidigt har god samarbetsförmåga med dina kollagor och teammedlemmar.
Vad kan vi erbjuda dig?
På Experis IT är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriärmål i fokus, och med ett långsiktigt engagemang för att skapa en balans mellan arbetsliv och privatliv.
Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har koll på för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Experis IT stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial och kostnaden för certifiering.
Vi erbjuder dig:
* Trygga kollektivavtal
* Semesterersättning
* Pensionsavsättning
* Försäkring
* Fast lön
* Lön även när du är utan uppdrag
Publiceringsdatum2020-09-30Så ansöker duVarmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila
Viktoria.vershovsky@se.experis.comVaraktighet, arbetstid
Heltid Temporary
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-10-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExperis AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6008e1ce-bbb5-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Experis IT
Jobbnummer 5379635
Observera att sista ansökningsdag har passerat.