Kom och jobba med oss på Familjeenheten Östermalm!
Stockholms kommun / Socialsekreterarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Välkommen till familjeenheten
Vi består av en mottagningsgrupp-, utredningsgrupp för barn- respektive ungdom, familjerätts, familjevård/kontaktverksamhet samt öppenvårds-/familjeteam.
På familjeenheten är vi totalt cirka 30 medarbetare inklusive chefer. Familjeenheten sitter tillsammans i nya fräscha lokaler i kvarteret Garnisonen på Östermalm. Enheten leds av en enhetschef och tre biträdande enhetschefer.
För att möta en växande stadsdel och verksamhetens behov har utredargruppen nyligen delats in i en barn- och ungdomsgrupp 0-11, respektive 12-19 år. Grupperna har ett nära samarbete med varandra och arbetsleds av samma chef. Vi behöver nu rekrytera en ny socialsekreterare för tillsvidareanställning i ungdomsgruppen.
Vi erbjuder dig
Du kommer tillsammans med dina kollegor vara med och skapa teamet, utforma arbetssätt som främjar intern och extern samverkan och ger ett gott bemötande till de familjer vi kommer i kontakt med. Inom enheten finns goda möjligheter till kunskapsutbyte och samverkan med ett stort antal kollegor. Vi värnar om kontinuerlig kompetensutveckling och olika vidareutbildningar erbjuds ofta utifrån verksamhetens behov. Hos oss får du möjlighet att arbeta nära erfarna kollegor och tillgängliga chefer.
Publiceringsdatum2021-04-12Dina arbetsuppgifterDina främsta arbetsuppgifter som socialsekreterare i ungdomsgruppen är att utifrån BBiC utreda barn/ungas behov av skydd och stöd, samt följa upp insatser enligt SoL och LVU. Inom ramen för utredningsarbetet bedrivs förändringsarbete för familjer med barn och ungdomar. Du arbetar med att mobilisera och involvera den unges nätverk för att tillsammans med dem hitta lösningar på svårigheter i hemmiljön. I ditt arbete utgår du från en evidensbaserad praktik och du arbetar aktivt för att göra den unge delaktig i processen.
Du har i ditt arbete kontinuerligt stöd av biträdande enhetschef, metodstödjare och dina kollegor, dessutom har vi regelbundna gruppmöten samt intern och extern ärendehandledning. Arbetet förutsätter en god samverkan med övriga grupper inom den egna verksamheten men även med externa aktörer så som förskolor/skolor, polis, åklagare, BUP, Barnahus och Framtid Stockholm.
KvalifikationerDu har socionomexamen samt minst ett års erfarenhet av arbete med myndighetsutövning inom barn- och ungdom. Vi söker dig som arbetar med barnet/ungdomen i fokus och har idéer och tar initiativ kring hur vi kan skapa de bästa förutsättningarna för våra klienter.
Då arbetet bygger på teamarbete är det viktigt att du uppskattar samarbete och vill bidra till arbetsgemenskap. Du tar ansvar för att driva arbetet framåt och kan planera, organisera och prioritera ditt arbete väl. Som person är du prestigelös och nyfiken, lyhörd och utrustad med en förmåga att vara lugn i krävande situationer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, engagemang och motivation för tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Övrig informationStockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/1829".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms Stad, Östermalm SDF, Socialtjänstavdelningen, Familjeenheten
Jobbnummer 5684758
Observera att sista ansökningsdag har passerat.