Kliniksekreterare till rehabiliteringskliniken i Växjö

Region Kronoberg, Primärvård och Rehab / Administratörsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Kronoberg, Primärvård och Rehab i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Tingsryd eller i hela Sverige

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Välkommen till rehabiliteringskliniken i Växjö!

Rehabiliteringskliniken är en specialistverksamhet för patienter i behov av rehabilitering efter somatisk sjukdom eller skada. Här finns chansen för dig som kliniksekreterare att vara med och göra skillnad för våra patienter. Vi erbjuder dig en kombinationstjänst där du kommer att arbeta som kliniksekreterare och till viss del med andra uppgifter kopplat till kvalitetsregister, statistik, utveckling och sekreteraruppgifter.
Vi på rehabiliteringskliniken har ett viktigt uppdrag. Vår uppgift är att skapa bästa möjliga välbefinnande och främja ett aktivt och självständigt liv för patienter som är behov av rehabilitering efter bland annat stroke, hjärnskada, neurologiska sjukdomar, benamputation, multitrauma eller smärta. Vår styrka är att vi jobbar i tvärprofessionella team. Vi utgår från patientens önskemål och behov och vi jobbar med personcentrerad vård.

Med goda utvecklingsmöjligheter och gott samarbetsklimat erbjuder vi dig en trevlig arbetsplats precis intill sjön Trummen. Vi värderar vår arbetsmiljö högt och har en tydlig målsättning om att alla medarbetares kompetens används rätt.




Publiceringsdatum
2021-10-22

Arbetsuppgifter
Som kliniksekreterare arbetar du tillsammans med ledningsgruppen där din roll är att avlasta avdelningschefer och verksamhetschefen med administrativa uppgifter. Du bidrar till den digifysiska utvecklingen med nya arbetssätt och omställning till den nära vården.
Arbetet innebär bland annat följande:
• Mötesadministration
• Dokumenthantering och framtagande av presentationsmaterial
• Planering/bokning av möten, konferenser och där tillhörande administration
• Behörighetsadministration
• Förbättringsarbete och utveckling

Hantering av rutinarbete, ansvar för intranätet, 1177 och statistikstöd är andra uppgifter som kan komma att bli aktuella i rollen.

Under vissa perioder kan det även bli aktuellt att arbeta som medicinsk sekreterare, vilket bland annat innebär vårdadministration kring våra patienter och administrativt stöd till medarbetare. Exempel på arbetsuppgifter är journalskrivning, statistik, beställningar, receptionsarbete samt telefon och posthantering. Våra medicinska sekreterare är också nyckelpersoner när det gäller t.ex. patientschema, remisser, inskrivning och rapportering till våra kvalitetsregister. Planering av fördelning kommer att göras ihop med närmaste chef.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning som medicinsk sekreterare/vårdadministratör. Vi ser gärna att du har god datorvana och erfarenhet av att jobba med Excel och Cambio Cosmic. Andra viktiga kvalifikationer är erfarenhet av ledningsgruppsarbete och kvalitetsregister.

Du har en positiv inställning och vill vara med och utveckla verksamheten. Du är driven, strukturerad, nyfiken på att lära nytt samt initiativtagande och service-minded.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Är du mer nyfiken på oss och vår verksamhet? Hör gärna av dig så berättar vi mer!


ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Region Kronoberg, Primärvård och Rehab

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "PVR 158/21".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Kronoberg (org.nr 232100-0065)

Arbetsplats
Region Kronoberg, Primärvård och Rehab

Kontakt
HR-konsult
Lina Åhsberg
lina.ahsberg@kronoberg.se
0470-58 70 32

Jobbnummer
6063924

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Kronoberg, Primärvård och Rehab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Kronoberg, Primärvård och Rehab: