Kliniksekreterare till medicinkliniken Ljungby
Region Kronoberg / Administratörsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Kronoberg i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Tingsryd eller i
hela Sverige I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län". Region Kronoberg erbjuder dig friskvårdsbidrag, förmånligt årskort på tåg och buss, rabatt på våra personalrestauranger, egna träningslokaler, personalklubbar och inflyttarservice.
Ljungby erbjuder en trygg miljö för barnfamiljer med bra skola och barnomsorg. Här ges utrymme till hög livkvalitet med tillgång till skön natur med många sjöar, sportaktiviteter och ett rikt föreningsliv m.m. Ljungby är mycket lättillgängligt från storstadsområdena och från övriga Europa och med strategisk placering vid E4:an och Väg 25. Ljungby håller en god företagaranda med flera världsomspännande industrier.
Medicinkliniken i Ljungby utgörs av ca 150 medarbetare inom olika professioner. Här bedrivs kvalificerad akutsjukvård under dygnets alla timmar. Här finns medicinmottagning med klinisk fysiologi, bentäthetsmätning (för hela Kronobergs län) samt dialysavdelning. Slutenvården består av två avdelningar, den ena inriktad mot stroke/neurologi, rehab samt vård för de mest sjuka äldre, den andra inriktad mot avancerad internmedicinsk vård.
Publiceringsdatum2018-03-20ArbetsuppgifterVi söker nu dig som i rollen som kliniksekreterare vill vara med och driva vår klinik framåt. Du kommer att jobba över hela kliniken men organisatoriskt tillhör du klinikledningen. Du ges en nyckelroll i verksamheten med ett omväxlande arbete. Kliniksekreteraren är involverad i alltifrån verksamhetsutveckling till att vara behjälplig med personaladministration för läkargruppen samt mer renodlade administrativa uppgifter så som att vara sekreterare vid olika klinikmöten etc.
Du kommer att ha ett nära samarbete med verksamhetschef och avdelningschefer på kliniken. Du kommer även att arbeta mycket självständigt, vilket ställer krav på ett stort ansvarstagande och eget driv.
KvalifikationerVi ser gärna att du har en administrativ utbildning på eftergymnasial nivå. Om du har erfarenhet från vårdyrket så är det positivt men inget krav. Vi lägger stor vikt vid att du är strukturerad och lösningsfokuserad, kan skapa förtroende och goda relationer. Du har en god kommunikativ förmåga och trivs med att ha kontakt med andra människor, både medarbetare, chefer och stödfunktioner. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga och ett trevligt bemötande som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du bör ha ett intresse för administrativt arbete och verksamhetsutveckling samt god datorvana och kunskap att arbeta med olika IT-program. Vi tror att du har jobbat några år på en liknande position och på så sätt samlat på dig erfarenhet inom administrationsyrket.
ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-10
Ange följande referens när du ansöker: MAC 26/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKatarina Svensson
katarina.svensson@kronoberg.se 0372-58 50 10
Jenny Nordin
jenny.nordin@kronoberg.se 0470-58 97 07
FöretagRegion Kronoberg
AdressRegion Kronoberg
Nygatan 20
35188 VÄXJÖ
KontorsadressNygatan 20 35188 VÄXJÖ
Jobbnummer 4033067
Observera att sista ansökningsdag har passerat.