Kjell & Company söker inköpare till inköpsavdelningen!

Kjell & Co Elektronik AB / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
2019-11-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kjell & Company söker inköpare till inköpsavdelningen!" (publicerad 2019-11-07) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kjell & Co Elektronik AB i Malmö, Vellinge, Lund, Kävlinge, Helsingborg eller i hela Sverige

Kjell & Company söker inköpare till inköpsavdelningen!

Kjell & Company är ett av Sveriges mest expansiva detaljhandelsföretag. Idag kan vi erbjuda våra kunder marknadens mest kompletta sortiment av tillbehör för hemelektronik med fokus på dator- och mobiltelefontillbehör. Kjell & Company har idag en stark position på hemelektronikmarknaden och även en speciell plats i många kunders hjärta. Där andra säger nej eller inte vet svaret, tar vi gärna vid. Vårt mål är att överträffa våra kunders förväntningar i varje möte både när det gäller kunskapsnivå och det goda bemötandet.

Inköpsavdelningen har en vital funktion i att försörja Kjell & Company med varor. Branschen är snabbrörlig och du kommer som inköpare stå inför en daglig utmaning i att se till att vi köper rätt vara till rätt pris. Målsättningen är att ha en så hög servicegrad som möjligt utan att höja det totala lagervärdet.

Vi söker nu dig som är en strukturerad och noggrann person som trivs med att ha många projekt igång samtidigt. Du ska vara bekväm med att ställa krav och kunna förhandla fram bäst villkor som gynnar Kjell & Company bäst. Denna roll ställer stora krav på att vara självgående och att ha insikten att se vilka insatser som behövs göras och utföra dom tillsammans med resten av teamet. En stor del av arbetet är att underhålla vårt affärssystem med rätt information för att säkerställa en transparens mot butikerna.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Orderhantering, leveransbevakning och uppföljning av orderbekräftelser.
• Prisuppdatering, följa upp priser och uppdatera affärssystemet med aktuella och rimliga inköpspriser.
• Restorderhantering, följa upp ordrar och uppdatera affärssystem med leveranstider.
• Fakturahantering, koppla inleveranser till fakturor och skicka för bokföring.
• Leverantörsförhandling, se till att hitta bästa möjliga pris, ledtider och övriga affärsvillkor.
• Hantera tvister inom ramen för gjorda köp.
• Ansvara för att leverantörskontakt och samarbete upprätthålls och utvecklas.

Personliga egenskaper och kompetenser

• Analytisk
• Noggrann
• Stresstålig
• Kommunikativ
• Strukturerad
• Administrativ förmåga
• Förhandlingsförmåga
• Lyhörd
• Drivande
• Resultatorienterad och vaksam
• Goda Excel kunskaper är meriterande.

Tillträde: snarast möjligt. Tjänsten är på heltid (40 timmar per vecka)

Plats: Kjell & Companys huvudkontor i Malmö.

Lön: Enligt överenskommelse.

Sista dag att ansöka är 2019-11-13 (Skicka in din ansökan omgående då rekryteringen sker löpande).

Väl mött!

Kristoffer, Inköpschef

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2019-11-04

Ersättning
Enligt överenskommelse.
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kjell & Co Elektronik AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kjell & Co Elektronik AB (org.nr 556400-5378), http://www.kjell.com/

Arbetsplats
Kjell & Company

Jobbnummer
4938995

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kjell & Co Elektronik AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kjell & Co Elektronik AB: