Kategoriansvarig Strategiskt inköp till Bilia!
Experis Finance Huvudkontor / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Bilia är Nordens största bilkedja med 100 anläggningar i Sverige och Norge. Här jobbar 3.600 medarbetare som tillsammans dagligen strävar efter att skapa en positiv upplevelse för alla människor som besöker Bilia. På samtliga marknader erbjuds kunderna bilförsäljning, finansiering, verkstadstjänster samt tillbehörs- och reservdelsförsäljning.
I Sverige finns Bilia i regionerna Stockholm, Göteborg, Malmö, Mälardalen och Skaraborg. Den svenska marknaden har åtta nybilsmärken: Volvo, BMW, Ford, Renault, Hyundai, Mini, Dacia och Toyota. Vår affärsidé är att erbjuda service, bilförsäljning och tilläggstjänster som ger ett varaktigt mervärde för våra kunder. 2014 omsatte Biliakoncernen ca 20 miljarder.
Nu söker vi en driven kollega till vår centrala inköpsavdelning i Göteborg.
Läs gärna mer på
www.bilia.sePubliceringsdatum2015-10-06Dina arbetsuppgifterPå denna tjänst innehar du en viktig roll på vår inköpsavdelning och kommer att vara ansvarig för några av våra kategorier som t ex fastighetsavstal, indirekt material och bemanning. Du kommer ingå i ett team om tre personer och vara en central del i koncernens fortsatta värdeskapande. Som kategoriansvarig inköpare har du ansvar för hela avtalsprocessen och dina arbetsuppgifter inkluderar
• Kartlägga koncernens behov i respektive inköpskategorier.
• Förhandling med leverantörer
• Implementering av avtal och uppföljning av dessa både med leverantörer och relevanta partners i organisationen.
Projekten är förankrade med linjeorganisationen genom referensgrupper. Du arbetar vid vårt kontor i Sisjön och rapporterar till koncerninköpschef i Stockholm.
Vem är du?
Den vi letar är en självständig, noggrann och strukturerad person med 3-5 års erfarenhet som inköpare eller som business controller. Vi söker dig som är resultatinriktad, engagerad och prestigelös och som tycker om att bidra med vass förhandlingsteknik och affärsmässiga lösningar. Den vi letar har erfarenhet av inköpsarbete och har talang för kalkyler och beräkningar. Då du är i tätt samarbete med olika interna referensgrupper är det viktigt att du har stor lyhördhet för verksamhetens behov. Du trivs i en miljö som präglas av rak kommunikation och en verksamhet som genomsyras av affärsmannaskap och hög servicenivå. Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning, gärna inom ekonomi, inköp eller logistik.
Vad kan Bilia erbjuda dig?
Kundrelationer är avgörande för oss på Bilia. En plats på vår centrala inköpsavdelning gör att du kommer kunna bidra till vårt fortsatta värdeskapande för kunder, medarbetare och ägare. Du kommer i din vardag komma nära flera ledande beslutsfattare. Lockas du av att vara en del av detta erbjuder vi dig en möjlighet att verka i ett framgångsrikt bolag med etablerad verksamhet och goda möjligheter till personlig utveckling.
Hur söker jag tjänsten?
Vi föredrar om du söker tjänsten genom att registrera dig på experis.se och sedan söker via ansökningslänken nedan. Du kan också maila till ansvarig konsult nedan. Urval och intervjuer kommer att ske löpande varför vi gärna ser att vi får in din ansökan snarast möjligt, dock senast den 22 oktober. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Tina Rydh på
tina.rydh@se.experis.com .
Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTina Rydh
FöretagExperis Finance Huvudkontor
AdressExperis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2464941
Observera att sista ansökningsdag har passerat.