Kategoriadministratör till Solna- start omgående!
Placera Personal AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
För kunds räkning söker vi nu en kategoriadministratör till deras sortiment- och inköpsavdelning. Vår kund sitter i fräscha lokaler i Solna. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående och 3 månader framåt.
Tjänsten
I rollen som kategoriadministratör ansvarar du bland annat för att samla in information om produkterna från leverantörer, registrera nya produkter i affärssystemet samt vara katergorichefen behjälplig med administrativa uppgifter. Vidare arbetar du även med att färdigställa säljande produkttexter till websidan, vilket innebär att du på ett självständigt sätt letar upp och skriver ihop information.
Publiceringsdatum2015-10-20Dina arbetsuppgifterSom kategoriadministratör kommer du:
• Arbeta med registrering i affärssystem gällande nya leverantörer samt nya och befintliga produkter
• Färdigställa säljande produkttexter och bilder till websidan
• Hantera prisfiler inför kommande prisjusteringar
• Hantera och uppdatera felaktig information i systemen
• Samla information gällande produkter från befintliga leverantörer
• Kontinuerligt arbeta med effektiviseringar och förbättringsförslag
KvalifikationerFör att passa för rollen har du:
• Gymnasieutbildning. Eftergymnasial utbildning inom ekonomi/inköp är meriterande
• Tidigare erfarenhet av arbete inom administration, gärna inom inköp/logistik
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
• Goda kunskaper i Office-paketet, främst Excel
• Kunskap av att arbeta i affärsystem är meriterande
Som person är du driven, serviceminded och resultatinriktad. Du arbetar självständigt på ett strukturerat och noggrant sätt samt är en teamplayer. Vidare har du en god kommunikativ förmåga, både i tal och skrift, då tjänsten bland annat innebär att skapa texter.
Är du intresserad av tjänsten? Skicka in din ansökan direkt. Vi gör löpande urval och intervjuer och tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person.
Sökord: administration, administratör, excel, inköp
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid - start omgående och 3 månader framåt
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-19
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSofia Eriksson, Rekryterare 08-586 22 719
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
KontorsadressKista Science Tower
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2487040
Observera att sista ansökningsdag har passerat.