Kanslist/receptionist till Ekerö Pastorat
Andara Group AB / Receptionistjobb / Ekerö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Ekerö,
Botkyrka,
Salem,
Södertälje,
Huddinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Andara Group AB i Ekerö,
Södertälje,
Huddinge,
Sundbyberg,
Järfälla eller i
hela Sverige Till Ekerö Pastorat söker vi en nyfiken och intresserad kanslist/receptionist som har ett starkt engagemang för människan i livets alla skeden samt tycker om att arbeta administrativ och att ge bästa service.
Som kanslist och receptionist blir du den som med ett leende välkomnar alla som besöker pastoratets verksamhet i Ekebyhovskyrkan. Tjänsten är på halvtid med start i januari 2022.
Ekerö Pastorat består av tre församlingar; Adelsö-Munsö församling, Lovö församling och Ekerö församling. Det är tre församlingar som är olika till storlek, karaktär och kultur. Tre olika församlingar men ändå ett. Syftet med pastoratet är att stärka församlingarna och deras resurser för personal, ekonomi, fastighet, information och begravningsverksamhet. Inom Ekerö pastorat verkar Kyrkogårdsförvaltningen som sköter om de fem kyrkogårdarna och ansvarar för begravningsverksamheten. Begravningsverksamheten arbetar enligt målsättningen att vara en naturlig mötesplats med fokus på livskraft, meningsfullhet och medskapande. Hela pastoratet sysselsätter cirka 50 medarbetare.
Rollen som kanslist är placerad i receptionen i entrén vid Ekebyhovskyrkan på gångavstånd från Ekerö Centrum. Ekerö pastorat har en stor pågående verksamhet och i lokalen vid Ekebyhovskyrkan finns förutom själva kyrkorummet även pastoratets expedition, barn- och ungdomsverksamhet, heltidsförskola och kyrkogårdsförvaltning.
Publiceringsdatum2021-11-11Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta i en bred roll som erbjuder stor variation inom administration och service. I din roll fungerar du som administrativt stöd till församlingsbor, medarbetare, volontärer, förtroendevalda och kyrkoherde. Du företräder receptionen och i arbetsuppgifterna ingår bland annat att ta emot besökare, svara i telefonen och hantera e-post.
Nedan följer några exempel på arbetsuppgifter:
• Intern och extern service
• Hantera administration för begravningsverksamheten
• Hantera bokning av lokaler och kyrkliga handlingar samt gravsättningar
• Hantera utlåning av nyckar
• Andra diverse administrativa arbetsuppgifter inom reception och kansli
• I rollen rapporterar du till kanslichefen.
KvalifikationerFör att fungera väl i rollen har du en gymnasieutbildning och vi tror att du har minst 3-5 års arbetslivserfarenhet från liknande roller inom administration och service. Du är kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. God datorvana samt erfarenhet av olika affärssystem och goda kunskaper i Office 365 är ett krav. Det är vidare ett krav att du har körkort Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom Svenska Kyrkan.
Dina personliga egenskaperOrdning och reda är viktigt för dig och du trivs med att arbeta strukturerat. Ett krav är att du är handlingskraftig och initiativrik. För att trivas med arbetsuppgifterna är det viktigt att vara serviceinriktad och flexibel och snabbt kunna hitta lösningar på de varierande behov och frågeställningar som uppstår i receptionen. Som person är du positiv, öppen och social. Du arbetar bekvämt i en roll med mycket kontakter. Vi söker dig som tycker om att samarbeta och arbeta i team.
För att trivas med arbetsuppgifterna och på Ekerö Pastorat är det viktigt att du värnar om och värdesätta relationer. Genuint intresse för pastoratets verksamhet och Svenska kyrkans värderingar är slutligen mycket viktigt.
Mer om tjänsten
• Tillsättning: start i januari 2022
• Omfattning: deltid, förmiddagar måndag till fredag
• Placering: Ekebyhovskyrkan på Ekerö
• Uppdraget är ett "hyrköpsuppdrag" och du kommer att bli anställd hos oss på Andara de första 6 månaderna och därefter övergår anställningen till Ekerö Pastorat om båda parter så önskar
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på
linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
Varför jobba på Andara Professionals?
Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Deltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAndara Group AB
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Andara Group AB (org.nr 556900-9003)
Arbetsplats Andara Professionals
Kontakt Linda Gadd
linda.gadd@andaragroup.se 0720199209 Jobbnummer 6114041
Observera att sista ansökningsdag har passerat.