Kammarhandläggare till centralkansliet

Riksdagsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
2015-12-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kammarhandläggare till centralkansliet" (publicerad 2020-09-21) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksdagsförvaltningen i Stockholm

Att arbeta i Riksdagsförvaltningen innebär att verka i demokratins och ytterst i folkets tjänst. Vår uppgift är att skapa goda förutsättningar för att riksdagen ska uppfylla sina konstitutionella och demokratiska uppgifter samt sina internationella åtaganden. Enligt vår värdegrund ska arbetet bland annat kännetecknas av opartiskhet, saklighet och integritet. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

På centralkansliet arbetar vi med att planera, genomföra och följa upp kammarens sammanträden. Det innebär bl.a. att upprätta föredragningslista och talarlista samt att se till att kammarens arbete utförs enligt gällande regler. Kansliet fungerar som ett administrativt nav i den parlamentariska processen. Kansliet består av tio medarbetare.

Publiceringsdatum
2015-12-11

Arbetsuppgifter
Arbetet omfattar handläggning av olika typer av handlingar kopplade till kammarens sammanträden. Arbetet innebär även att ha löpande kontakter med riksdagsledamöter, partikanslier, utskott och Regeringskansliet. Handläggarna på enheten arbetar nära varandra och ansvarar för var sin del av den parlamentariska processen Du kommer att medverka vid kammarens sammanträden. I uppgiften ingår att sköta kammarens it-system där föredragningslistan, talarlistan och voteringar hanteras. Du kommer även att delta i utveckling av både vår verksamhet och våra olika it-stöd. Enheten deltar i flera utvecklingsprojekt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning, gärna med statsvetenskaplig inriktning. Du bör ha god kännedom om riksdagens roll och uppgifter. Du ska ha några års erfarenhet av handläggande arbetsuppgifter, gärna från en politiskt styrd organisation. Goda kunskaper i svenska språket krävs. Enheten befinner sig i en intensiv utvecklingsfas när det gäller it-stödet till den parlamentariska processen. Det ställer extra krav på god förmåga att hantera olika it-system. Erfarenhet av deltagande i it-projekt/systemförvaltning är en merit.

Eftersom centralkansliet är en liten enhet är det viktigt att du är flexibel och beredd att utföra såväl rutinartade som mer kvalificerade uppgifter. Arbetet ställer krav på noggrannhet, god samarbetsförmåga och att kunna hantera ett högt arbetstempo. Du bör också vara analytisk och kunna arbeta självständigt. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kvällsarbete förekommer.

Anställningen är ett vikariat till den 31 januari 2018.

Svenskt medborgarskap krävs eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Riksdagsförvaltningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-03
Ange följande referens när du ansöker: 917-2015/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann Larsson, Kammarsekreterare 08-786 4056
Rebecka Zetterman, Kammarhandläggare 08-786 4059

Facklig kontakt
Björn Länsisyrjä, Saco
Ann-Charlotte Eklund, ST 08-786 40 00
Lars Vestberg, Seko 08-786 40 00

Företag
Riksdagsförvaltningen

Adress
Riksdagsförvaltningen
Sveriges riksdag
10012 STOCKHOLM

Kontorsadress
10012 STOCKHOLM

Jobbnummer
2572121

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksdagsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksdagsförvaltningen: