Kammarhandläggare till centralkansliet
Riksdagsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
2015-12-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kammarhandläggare till centralkansliet" (publicerad 2020-09-21) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Riksdagsförvaltningen i Stockholm Att arbeta i Riksdagsförvaltningen innebär att verka i demokratins och ytterst i folkets tjänst. Vår uppgift är att skapa goda förutsättningar för att riksdagen ska uppfylla sina konstitutionella och demokratiska uppgifter samt sina internationella åtaganden. Enligt vår värdegrund ska arbetet bland annat kännetecknas av opartiskhet, saklighet och integritet. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.
På centralkansliet arbetar vi med att planera, genomföra och följa upp kammarens sammanträden. Det innebär bl.a. att upprätta föredragningslista och talarlista samt att se till att kammarens arbete utförs enligt gällande regler. Kansliet fungerar som ett administrativt nav i den parlamentariska processen. Kansliet består av tio medarbetare.
Publiceringsdatum2015-12-11ArbetsuppgifterArbetet omfattar handläggning av olika typer av handlingar kopplade till kammarens sammanträden. Arbetet innebär även att ha löpande kontakter med riksdagsledamöter, partikanslier, utskott och Regeringskansliet. Handläggarna på enheten arbetar nära varandra och ansvarar för var sin del av den parlamentariska processen Du kommer att medverka vid kammarens sammanträden. I uppgiften ingår att sköta kammarens it-system där föredragningslistan, talarlistan och voteringar hanteras. Du kommer även att delta i utveckling av både vår verksamhet och våra olika it-stöd. Enheten deltar i flera utvecklingsprojekt.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning, gärna med statsvetenskaplig inriktning. Du bör ha god kännedom om riksdagens roll och uppgifter. Du ska ha några års erfarenhet av handläggande arbetsuppgifter, gärna från en politiskt styrd organisation. Goda kunskaper i svenska språket krävs. Enheten befinner sig i en intensiv utvecklingsfas när det gäller it-stödet till den parlamentariska processen. Det ställer extra krav på god förmåga att hantera olika it-system. Erfarenhet av deltagande i it-projekt/systemförvaltning är en merit.
Eftersom centralkansliet är en liten enhet är det viktigt att du är flexibel och beredd att utföra såväl rutinartade som mer kvalificerade uppgifter. Arbetet ställer krav på noggrannhet, god samarbetsförmåga och att kunna hantera ett högt arbetstempo. Du bör också vara analytisk och kunna arbeta självständigt. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Kvällsarbete förekommer.
Anställningen är ett vikariat till den 31 januari 2018.
Svenskt medborgarskap krävs eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Riksdagsförvaltningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-03
Ange följande referens när du ansöker: 917-2015/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn Larsson, Kammarsekreterare 08-786 4056
Rebecka Zetterman, Kammarhandläggare 08-786 4059
Facklig kontaktBjörn Länsisyrjä, Saco
Ann-Charlotte Eklund, ST 08-786 40 00
Lars Vestberg, Seko 08-786 40 00
FöretagRiksdagsförvaltningen
AdressRiksdagsförvaltningen
Sveriges riksdag
10012 STOCKHOLM
Kontorsadress10012 STOCKHOLM
Jobbnummer 2572121
Observera att sista ansökningsdag har passerat.