Juristassistent till advokatbyrå
Jurek Rekrytering & Bemanning / Administratörsjobb / Stockholm
2016-03-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Juristassistent till advokatbyrå" (publicerad 2016-05-30) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.
Publiceringsdatum2016-03-01Dina arbetsuppgifterRollen innebär att ge service och support i första hand till samtliga jurister som ingår i verksamhetsgruppen. Det är viktigt att vara flexibel, noggrann, strukturerad samt att ha förmåga att ge god service och leverera kvalitativa produkter. Det är också viktigt att vara stresstålig och att kunna rycka in och hjälpa till i andra verksamhetsgrupper om arbetet så kräver. Assistenten ska hantera kontakt med klienter, domstol, bolagsverk och andra myndigheter på ett professionellt sätt.
• Jävskontroller samt upplägg av nya klienter samt uppdatering av befintliga klienter i aktuellt system f.n. Maconomy samt övrig akthantering
• Arkivering av akter
• Fakturering
• Upprätta inlagor, avtal brev och andra handlingar efter diktamen och/eller koncept
• Utskrift av vittnesförhör och annat ljudmaterial från tingsrätt etc.
• Redigering av dokument samt hantering av mallar i aktuellt dokumenthanteringssystem
• Expediering av handlingar
• Övrig posthantering vid behov
• Kopiering
• Informationssökning enligt instruktion
• Telefonpassning av juristernas telefoner enl. överenskommelse
• Mötesbokning
• Resebokning
Vem är du?
Gymnasieexamen och passande eftergymnasial utbildning som t.ex. sekreterarutbildning alternativt arbetslivserfarenhet, gärna från liknande bransch. Mycket goda kunskaper i Officepaketet med särskilt fokus på Word, Powerpoint och Excel samt i de dokumenthanterings - och tidsredovisningssystem som förekommer på Hamilton. Mycket goda kunskaper i och förståelse för svenska språket och mycket väl utvecklad förmåga att utrycka sig i tal och skrift. God förståelse för engelska och förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift. Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ samt vara beredd att vidareutbilda sig om tjänsten kräver det.
Du erbjuds
En spännande roll på en av Sveriges ledande byråer. Detta är ett konsltuppdrag och du kommer att vara anställd av oss på Jurek Rekrytering & Bemanning men arbeta hos vår kund. Uppdraget förväntas starta den 21:a mars och pågå minst fram till början av juli. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Nina Grundström på
nina.grundstrom@jurek.se . Välkommen med din ansökan via
www.jurek.se . Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-10
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3407
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNina Grundström
nina.grundstrom@jurekbemanning.seFöretagJurek Rekrytering & Bemanning
AdressJurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2700175
Observera att sista ansökningsdag har passerat.