Jurist inköpsenheten
Transportstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Ospecificerad arbetsort
2017-03-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Jurist inköpsenheten" (publicerad 2017-04-07) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Ospecificerad arbetsort eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Ospecificerad arbetsort Hos oss får du ett spännande, intressant och roligt jobb, eftersom vi är engagerade och har arbetsuppgifter som varierar! Det finns alltid möjlighet att utvecklas och du är aldrig ensam för vi vill ta tillvara vår gemensamma kunskap på bästa sätt. Vi tycker också att det är viktigt att du hittar en balans mellan jobb och fritid. Vi lovar att du kommer att bidra med samhällsnytta för både företag och medborgare i Sverige.
Om jobbet
Vill du vara med och fortsätta förbättra Transportstyrelsens inköp? Vi söker nu en jurist med intresse för it-avtal och it-relaterade frågor för att förstärka vår inköpsenhet.
Inköpsenheten, som ingår i ekonomiavdelningen, består idag av fem upphandlare, sju inköpare, en jurist och en chef. Vi ansvarar för myndighetens inköpsprocess från planering till genomförande och uppföljning av inköp. Det innebär bland annat att vi hanterar och kvalitetssäkrar myndighetens inköp, förvaltar avtalsregistret och samarbetar med verksamheten i uppföljning och avtalsförvaltning. Enheten stöttar även myndigheten i affärsjuridiska frågor. Arbetet styrs bland annat av reglerna om offentlig upphandling.
Transportstyrelsen gör många inköp inom it-området och har ett flertal stora och komplexa avtal, bland annat kopplat till outsourcing och samlad förvaltning av system. Vårt huvudspråk är svenska, men det kan även förekomma avtal och möten etc. på engelska.
Du kommer att
• stötta såväl inköpsenheten som resterande verksamhet i affärsjuridiska frågor
• medverka vid framtagande av krav och avtalsvillkor, samt kvalitetssäkra underlag inför it-inköp
• utgöra stöd för kollegor och verksamheten vid it-avtalsfrågor
• arbeta i nära samarbete med samverkansorganisation och funktion för leverantörsstyrning inom it-avdelningen
• delta i förhandlingsmöten avseende it-avtal
• arbeta i nära samarbete med den verksamhet som hanterar informationssäkerhet, it-säkerhet och personuppgiftshantering, när detta är kopplat till inköp.
• ta fram och uppdatera mallar och andra hjälpmedel kopplat till it-inköp
• hålla utbildning inom området
Om du ska trivas hos oss...
• behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänka långsiktigt. Eftersom du är vårt ansikte utåt ska du kunna representera vår verksamhet på ett bra sätt. Vi vill att du tar ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för våra olikheter.
Du måste ha
• jur.kand/juristexamen eller annan juridisk examen som bedöms relevant för tjänsten
• god erfarenhet av arbete med it-avtal, exempelvis köp av it-system, licensavtal, immaterialrätt, support, underhåll, servicenivåer och förvaltning
• god erfarenhet av arbete med avtal avseende it-tjänster
• god kunskap i Microsoft Office
• god förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift
Det är meriterande om du också har
• erfarenhet av att ta fram eller hantera avtal gällande outsourcing av it
• erfarenhet av arbete med informationssäkerhet, PUL och dataskyddsförordningen
Vi vill att du
• har mycket god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt
• har god initiativförmåga och är intresserad av att dela med dig av dina kunskaper
• är drivande och har helhetssyn
• är lösningsfokuserad och är öppen för alternativa lösningar
• är flexibel och noggrann
• kan växla snabbt mellan arbetsuppgifter
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vill du veta mer?
Anställningen är tillsvidare med placering i Norrköping alternativt Örebro.
Vissa resor kommer förekomma framför allt till myndighetens kontor i Örebro/Norrköping. Vi vill att du börjar så fort som möjligt. Vi tillämpar normalt provanställning.
Du är välkommen att kontakta Kristina Portugués, chef för inköpsenheten på 010 - 495 42 10,
kristina.portugues@transportstyrelsen.seSaco, Jenny Bergdahl och ST, Annika Ohlsson nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Välkommen med din ansökan
Vi behöver din ansökan senast den 9 april 2017 märkt med referensnummer TSG 2017-761. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-03-17ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTransportstyrelsen
AdressTransportstyrelsen
60173 Norrköping
60173 Norrköping
Kontorsadress60173 Norrköping
Jobbnummer 3380825
Observera att sista ansökningsdag har passerat.