Junior supporttekniker till Zyxel

Komet Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Komet hyr ut och rekryterar drivna medarbetare. Många av våra kandidater lär vi känna redan när de jobbar extra för oss under sina studier. Därför har vi ett brett nätverk och hyr ut och rekryterar medarbetare till både juniora och seniora uppdrag.
Tillsammans med Nova Networks och Agentum ingår vi i Constellation Group. Vi erbjuder ett unikt nätverk och kan erbjuda våra kunder hjälp med allt från extrahjälp för några timmar till styrelsetillsättningar.
Komet söker för vår uppdragsgivare Zyxels räkning en serviceinriktad supporttekniker.
Zyxel är en global, marknadsledande helhetsleverantör av nätverksutrustning och lösningar för säkra och lättillgängliga bredbandsaccesser. De erbjuder också produkter och lösningar för bland annat trådlösa nätverk och IP-telefoni. De vänder sig i första hand till små och medelstora företag, men teleoperatörer och hemanvändare är också viktiga segment. Allt de producerar kännetecknas av kompromisslös kvalitet till konkurrenskraftiga priser. Zyxel startades 1989 i Taiwan och finns idag i 16 länder med distributörer i över 70. Företaget sysselsätter totalt drygt 2500 anställda. I Sverige arbetar 15 personer. Kontoret är beläget i fräscha lokaler i Akalla/Kista.
Som supporttekniker kommer du i första hand att arbeta med att besvara samtal från privata användare. Frågeställningar är många gånger av enkel karaktär och många gånger återkommande. Du kommer löpande att fasas in även på andra uppgifter och tjänsten kommer därmed att utvecklas både uppgiftsmässigt och kvalifikationsmässigt. Du börjar med att besvara samtal från privata användare och kommer sedan att övergå även till att besvara företagskunder. När du kommit in i systemen hos Zyxel kommer du även att få arbeta tillsammans med säljavdelningen som säljingenjör/teknisk presale. Du kommer även längre fram att få ett ansvarsområde inom tekniken och kommer även att få arbeta med felsökning på reklamerade produkter.
Vi tror att du som söker är teknisk intresserad och kanske nu går ut från en it-inriktad gymnasie- eller yrkesutbildning. Du vill komma in i branschen och från grunden lära dig hur ett teknikföretag fungerar.
För att passa i rollen som supporttekniker bör du vara framåt, prestigelös, ansvarstagande och kommunikativ. Intresse för att lära sig mer om och utvecklas inom teknikområdet är en förutsättning.
Du kommer att besvara samtal från Sverige, men vid hög belastning i våra grannländer kan samtal omdirigeras till dig. Meriterande är därför kunskaper i finska i tal och skrift.
Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Komet men arbeta ute hos en av våra kunder. För rätt person finns mycket goda möjligheter till rekrytering och anställning direkt hos kund.

Publiceringsdatum
2011-06-30

Ersättning
Start: Omgående Arbetstid: Kontorstid Omfattning: Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-07-05
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
KC-AS, 020-25 26 00

Företag
Komet Sverige AB

Adress
Komet Sverige AB
Jakobsbergsgatan 22
11144 Stockholm

Jobbnummer
975138

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Komet Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Komet Sverige AB: