Junior kredithandläggare till bank i Solna
SJR / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
2018-02-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Junior kredithandläggare till bank i Solna" (publicerad 2019-03-29) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du en nyutexaminerad ekonom som vill få chans att jobba som kredithandläggare i en positiv och härlig miljö i Solna? Läs då detta!
Till vår kund som är en mindre bank söker vi nu en junior kredithandläggare. En stor del av ditt arbete kommer innefatta administration och kreditbedömning av lån och kontokrediter. Vår kund sitter i fina och ljusa lokaler i Solna. Uppdraget påbörjas omgående och pågår i minst 6 månader.
Arbetsuppgifterna
Under din dag som kredithandläggare hos vår kund i Solna kommer du tillhöraen kreditgrupp. Du kommer kreditbedöma företag och privatpersoner samt skötaövrig administration av krediter. Krediter till privatpersoner består avprivatlån och kortkrediter.Tillsammans med övriga medarbetare besvarar duäven inkommande telefonsamtal och email.
Bakgrund
Vi söker dig som tagit examen nyligen, gärna mot företagsekonomi. Du ska trivas att arbeta administrativt och med krediter. Vi ser gärna att du har erfarenhet av likande arbetsuppgifter från bank eller kreditmarknadsbolag men det är inget krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med kredithanteringssystem gärna cLA/Cap Direkt. Du bör kunna kommunicera flytande på både svenska och engelska samt ha goda kunskaper i Officepaketet.
Tjänsten ställer höga krav på att du är engagerad, noggrann och att du vågar fattabeslut. Du kommer att ha mycket kundkontakt per telefon och ska bemöta kunderna på ett förtroendeingivande och positivt sätt. Samtidigt skall du ha en stark drivkraft och en mycket god samarbetsförmåga.
Vår kund erbjuder dig ett ansvarsfullt och utvecklande arbete i en föränderlig och positiv miljö.
Publiceringsdatum2018-02-20Övrig informationTjänsten är på heltid och du kommer vara anställd hos SJR och uthyrd till vår kund. Uppdraget är med start omgående och på minst 6 månader framåt. Intervjuer och urval sker löpande, så skicka in din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Alexandra Koblet Olsson, 076647 16 44.
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Om företagetSJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAlexandra Koblet Olsson
alexandra.kobletolsson@sjr.seFöretagSJR
AdressSJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, Stockholm
Jobbnummer 3975127
Observera att sista ansökningsdag har passerat.