Junior ekonomiassistent inom kundreskontra sökes

Bemannia Kontor AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet inom kundreskontra och minst ett års erfarenhet som ekonomiassistent? Då är denna tjänsten för dig.

Om uppdraget

Vi söker för vår kundsräkning en ekonomiassistent inom kundreskontra. Kunden är ett kommunalägt bolag som säljer och distribuerar tillexempel elektricitet, fjärrvärme, och fjärrkyla. Uppdraget startar så snart som möjligt och beräknas pågå till och med 2022-09-30. Placering i Göteborg.

Publiceringsdatum
2022-01-27

Arbetsuppgifter
Uppdraget innebär sedvanliga arbetsuppgifter kopplat till hanteringen av kundreskontror. Du kommer att hantera koncernens samtliga kundreskontror och innefattar bland annat inkommande betalningar, fellistor, påminnelser och autogirohantering. Detta kräver tidigare erfarenhet inom området och att du besitter tidigare erfarenhet från hantering av kundreskontra och grundläggande teoretisk kunskap i redovisning. Du kommer ha en nära dialog med medarbetare inom företagets kundtjänst och ekonomigrupp. Som person är du noggrann, strukturerad och stresstålig. Vidare är du en serviceinriktad person och van vid olika former av kontakter med människor över Teams, telefon och mail.

Kvalifikationer
• minst ett års erfarenhet som ekonomiassistent
• gymnasieutbildning inom ekonomi
• tidigare erfarenhet från hantering av kundreskontra och grundläggande teoretisk
kunskap i redovisning
• erfarenhet av ekonomisystem

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 2022-01-31.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Antonia Gräns Rodhe.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bemannia Kontor AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Kontakt
Antonia Gräns Rodhe
antonia.rodhe@bemannia.se

Jobbnummer
6286411

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: