Junior Customer Success

Binosight AB / Kundservicejobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Binosight AB i Uppsala, Nynäshamn eller i hela Sverige

Som vår nya Junior Customer Success kommer du att få jobba på ett spännande och unikt företag. Du kommer snabbt att bli en del av vårt team och har stora möjligheter att växa - både i din roll och på företaget. Din huvudsakliga uppgift blir att hjälpa våra kunder att lyckas med vår molntjänst PQi .
Binosight är ett litet, men snabbt växande företag med stort hållbarhetsfokus. Tillsammans med forskare och kunder har vi utvecklat PQi - en banbrytande webbtjänst som hjälper våra kunder att driva säkrare, effektivare och hållbarare byggprojekt. Att få grepp om hur byggprojekten fungerar kan vara en av branschens viktigaste hållbarhetsfrågor, och här kan PQi spela en avgörande roll.
Binosight består ett litet och tajt team som har kul tillsammans. Öppenhet och dialog, delaktighet, kompetensutveckling och stor frihet under ansvar gör att vi trivs och utvecklas tillsammans. Dessutom höjer vi hela tiden värdet i leveransen till våra kunder.
Jobbet är viktigt, men det är inte allt. För att må bra måste man ha en bra balans mellan arbete och fritid. Vi är en flexibel arbetsgivare som försöker stötta varje medarbetare i att hitta den balansen.
Som junior Customer Success kommer du att ha en viktig roll i att få våra kunder att bli framgångsrika i sin användning av molntjänsten PQi. Ju bättre kunden blir på att själv använda tjänsten, desto nöjdare blir de och desto större nytta skapas i deras verksamhet. Du får vara med på hela resan - från att vi säljer in tjänsten till att kunden blir proffs på att använda den själv.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara att:
ONBOARDING. Hjälpa kunder med onboarding, dvs ge dem stöd att komma igång med vår app. I vanliga fall görs detta genom att boka in ett kort webbmöte med kunden. Då går man igenom alla steg som krävs för att starta en mätning, ger dem tips på hur man lyckas mm.
RESULTATGENOMGÅNGAR. Vid behov gå igenom resultatet från en mätning tillsammans med kunden. Även detta görs vanligtvis på ett webbmöte.
KUNDKONTAKT. Vara kundens kontaktperson, dvs den personen de kan höra av sig till om de behöver någon hjälp med verktyget. Kan vara tekniska problem, som man hänvisar till teknisk kunnig på företaget, eller lättare handhavande som man kan lösa direkt.
WORKSHOPS. Var med på och så småningom även leda workshops. Vi håller ofta en startworkshop med en ny kund, för att hjälpa dem igång i verktyget.
STÖTTA SÄLJARE. Vara med i delar av säljprocessen. När vi säljer in verktyget till en ny kund har vi ofta med oss en person från Customer Success, så att kunden får ett ansikte på den som senare kommer hjälpa dem, ifall de beslutar sig för att kliva på. I de flesta fall vill kunden testa verktyget i en pilot. Det är du som kommer att leda dem genom piloten.
SOCIALA MEDIER. Förutom kundrelaterade arbetsuppgifter ser vi gärna att du kan hjälpa oss med vår marknadskommunikation. Det kan vara att skriva linkedin-inlägg från workshops du har varit med på, intervjua kunder som använt verktyget, eller skriva om olika event vi medverkat på.

Binosight har kontor i centrala Uppsala, där vi gärna ser att du jobbar ifrån. Vi tycker dock att det är viktigt att ha flexibilitet i arbetet, så visst arbete hemifrån är möjligt.
Vi söker dig som passar in på...
UTBILDNING. Har eftergymnasial utbildning av något slag (inte alls nödvändigtvis byggrelaterad).
KUNDKONTAKT. Är social och älskar att ta och ha mycket kontakt med kunder.
PEDAGOGISK. Är tydlig och har lätt för att förklara och hjälpa andra att förstå. Det innebär även att du är duktig på att formulera dig i text.
ANSVAR OCH DRIV. Gillar att ta eget ansvar och trivs i en bred roll. I ett litet bolag har varje medarbetares insats stor betydelse. Det är viktigt att du har ett inre driv och kan leda dig själv i de projekt du blir tilldelad.
FLEXIBEL. Vi befinner oss i ett spännande skede i bolaget där verksamheten utvecklas snabbt och aldrig är statisk. Du behöver vara flexibel och bekväm i att kunna prioritera om dina uppgifter vid behov, med stöd från oss.
LAGSPELARE. Vi jobbar nära varandra i flera parallella projekt, och det är viktigt att du gillar att samarbeta med andra.
NYFIKENHET OCH UTVECKLING. Vi är ett värdedrivet bolag med mission att förändra en hel bransch. Vi är inte byggspecialister utan specialister på att hjälpa våra kunder att driva bättre projekt. Det krävs alltså inte att du har någon tidigare kunskap om byggbranschen. Det viktiga är att du är nyfiken och intresserad av att sätta dig in i nya frågor.

Som anställd på Binosight har du:
Förmånliga försäkringar och pensionsavsättning.
Friskvårdsbidrag och en betald friskvårdstimme varje vecka.
Sex veckor semester.
Stora möjligheter att växa i din roll på företaget. Beroende på vad du är bra på och gillar att göra.
Lön efter överenskommelse.

Om du har frågor om företaget eller tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Olivia Samuelsson, ansvarig för Customer Experience, olivia.samuelsson@binosight.com, 073 339 58 96
Nyhetsrum: https://www.mynewsdesk.com/se/binosight

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Binosight AB (org.nr 559113-8143), https://binosight.com/
Stationsgatan 23 (visa karta)
753 40  UPPSALA

Kontakt
Ansvarig Customer Experience
Olivia Samuelsson
olivia.samuelsson@binosight.com
0733395896

Jobbnummer
8016901

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Binosight AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Binosight AB: