IVO söker serviceinriktad administratör med erfarenhet av telefo
Inspektionen för vård och omsorg / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inspektionen för vård och omsorg i Stockholm,
Solna,
Örebro,
Jönköping,
Göteborg eller i
hela Sverige När Inspektionen för vård och omsorg (IVO) bildades i juni 2013 övertog myndigheten samtliga klagomålsärenden som har handlagts på Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd (HSAN) och alla tillsyns- och klagomålsärenden som initierats på Socialstyrelsen från och med 2010.
IVO har nu beslutat om ett utökat serviceåtagande för att förbättra kontakterna med och servicen till våra intressenter. Myndigheten ska vara lätt att nå och uppfattas som kompetent med ett trevligt bemötande. Vi söker därför en person med stor känsla för service och flera års erfarenhet av arbete som telefonist och administratör.
IVO är en ung myndighet med modern organisation som arbetar med ständiga förbättringar, vilket innebär att förändringar och nya arbetssätt är en del av vår vardag. Det är en förutsättning att du tycker förändringar är positivt och gärna bidrar i utvecklingsarbetet.
Beskrivning av uppdrag och arbetsuppgifter
Kombinationen av administratör och telefonist är en varierad tjänst med både telefonkontakter, administrativa uppgifter och sökningar i olika system. I samband med utvecklingen av myndighetens service kommer arbetet även innebära att du bidrar med erfarenhet och idéer till fortsatt utveckling av tjänsten. Du kommer att sitta tillsammans med två andra positiva personer i våra ljusa lokaler vid Torsplan i Stockholm.
Varje dag är det ungefär 500 personer som kontaktar IVO via vår växel. Som telefonist besvarar och kopplar du samtal till rätt funktion, eller rätt person, via vårt telefonistsystem Trio. För att utveckla vårt serviceåtagande kan även enklare frågor komma att besvaras direkt. Arbetet som växeltelefonist kombineras med uppdraget som administratör.
Som administratör besvarar du frågor om legitimerad personal, t.ex. läkare och tandläkare, är anmälda eller ingår i någon av våra utredningar. De flesta förfrågningarna kommer från vårdgivare och bemanningsföretag via e-post, men även telefonsamtal från missnöjda medborgare förekommer.
Du gör kontroller och sökningar i olika diarier, tar fram information och gör sammanställningar. Du kommer även att hantera utlämnande av allmänna handlingar på begäran från privatpersoner, media eller andra myndigheter.
Publiceringsdatum2015-04-17KvalifikationerFör att nå framgång trivs du i rollen att vara myndighetens ansikte utåt och den första kontakten med myndigheten. Du har en utpräglad känsla för god service och gott bemötande och struktur.
Rollen ställer vidare krav på att du kan hantera både personer i affärsmässigt beslutande ställning och upprörda personer, samtidigt som du har integritet som myndighetens företrädare.
Arbetet är varierande och du växlar lätt mellan olika situationer och arbetsuppgifter.
God samarbetsförmåga i gruppen och i kontakterna inom organisationen är en förutsättning för att lyckas, samtidigt som du måste trivas med att aktivt delta i utvecklingen av tjänsten.
Vi vill att du har:
• minst 2 års erfarenhet av arbete som växeltelefonist på myndighet eller större företag
• bred kompetens inom administrativt arbete
• är systematisk och noggrann
• har minst 2 års gymnasieutbildning
• har god vana att arbeta i Office-paketet
• har goda kunskaper i engelska både i tal och skrift
Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Meriterande
Kunskaper i växelsystemet Trio
Erfarenhet av ärendehanteringssystemet Public 360
Erfarenhet av att arbeta inom staten
Kunskap i andra språk än Svenska och Engelska
Information om tjänsten
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med start den 22 juni 2015 och placering i Stockholm. Vi tillämpar 6 månaders provanställning vid IVO.
För frågor vänligen kontakta Anders Kandelin, enhetschef, 010-788 5658 alternativt HR-specialist Agneta Wernqvist, 010-788 5650.
Fackliga kontakter är Ulf Prahl, Saco, 010-788 50 57, Britta Unneby, Vårdförbundet, 010-788 53 70 eller Maria Carneland, ST, 010-788 54 06.
Märk din ansökan med ref nr 2.6.1- 12177/2015 och bifoga personligt brev och CV till
rekrytering@ivo.se .
Sista ansökningsdag är den 3 maj 2015.
Om IVO
Inspektionen för vård och omsorgs uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. IVO har omkring 700 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala kontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm.
Varaktighet, arbetstid
Heltid -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-03
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagInspektionen för vård och omsorg
AdressInspektionen för vård och omsorg
SOLNAVÄGEN 4
11365 Stockholm
KontorsadressSOLNAVÄGEN 4
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2252609
Observera att sista ansökningsdag har passerat.