IT-Tekniker till stort spännande bolag vid havet!
Wise IT / Supportteknikerjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stenungsund,
Orust,
Lilla Edet,
Tjörn,
Kungälv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise IT i Stenungsund,
Kungälv,
Göteborg,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Är du intresserad av att ligga i framkant för införandet av Microsofts produkter och inte stå still i support av samma produkter så är detta en perfekt position. Hogias samarbete med Microsoft betyder att vi är mycket tidiga med att implementera Microsofts senaste versioner av ett stort antal Microsoft produkter.
Som Supporttekniker inom IT Operations Support innehar man främst en bred IT kompetens men inom vissa områden fördjupas denna. En fördjupning innebär att du som supporttekniker är mer specialiserad inom en produktfamilj.
Passar vi dig?
Wise IT är ett rekryterings- och konsultbolag inom IT i centrala Göteborg. Hos oss hittar du såväl djup som bredd.
Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Som grund har vi stenkoll på IT och utifrån det skapar och utvecklar vi starka relationer med vassa IT-personer samtidigt som vi utmanar våra kunder att möta verksamhetens och omvärldens krav. När vi för samman människa och IT kan vi ta nästa steg och bygga framtidens IT-organisationer - tillsammans!
Wise IT har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och ingår i Wise Group, en koncern med specialistbolag inom HR och rekrytering. Wise Group är listat på Nasdaq Stockholm, Small Cap.
Om denna position
Utmaningarna inom IT Operations Support är att leverera nya produkter och tjänster till samtliga användare med hög servicenivå och förmåga att lösa och förebygga problem. Uppgifterna som Supporttekniker främst har är att via ärendehanteringssystem, service desk, telefon och på platsen service lösa våra kunders problem och behov. Den stora övergripande utmaningen är att minimera antalet pågående ärenden genom ett arbetssätt som är förebyggande, effektivt och systematiskt.
Annan information
Vi söker dig med ett stort engagemang för IT och med stark servicekänsla för att hjälpa andra med IT frågor. En stark önskan om att hjälpa andra och personligen vilja utvecklas värderas högt. Då det stundtals kan bli hög arbetsbelastning är det extra viktigt med struktur och förmågan att kunna prioritera. Viktigt att kunna arbeta både i grupp och enskilt.
Serviceyrket som Supporttekniker kräver att ständigt vara tillmötesgående. Detta innebär en god förmåga att kunna lyssna och kommunicera sakligt och lugnt. I många avseenden innebär det att du som supporttekniker behöver skriva instruktioner eller utbildningsmaterial. Därav är det viktigt med goda kunskaper i kommunikation både via tal och skrift.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2018-02-15ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmil Rafstedt
emil.rafstedt@wiseit.seFöretagWise IT
AdressWise IT
Sveavagen 13
11157 Stockholm
KontorsadressSveavagen 13 11157, Stockholm
Jobbnummer 3968458
Observera att sista ansökningsdag har passerat.