IT-tekniker till Servicecenter med inriktning mot telefoni

Region Örebro län / Supportteknikerjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Örebro län i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige

Servicecenter är en avdelning inom område kundtjänst som består av ca 70 medarbetare där även telefonväxeln och förvaltning av telefoni ingår. I Servicecenter tar vi emot felanmälningar, beställningar samt ger support och förmedlar ärenden inom IT, vård- och administrativa system, fastighetsfrågor, telefoni, städ och transport. Till oss kommer också alla medarbetare och kommunanställda för att få sitt eTjänstekort utfärdat.

Avdelningen består av gruppen Första linjen och eTjänstekort samt gruppen IT- och systemsupport. Som medarbetare här kommer du ha en viktig roll i mötet med våra kunder både via telefon och på plats för besökande. Gemensamt för oss är vår mycket höga serviceanda. Ett gott bemötande och en bred kunskap om Region Örebro län som helhet kännetecknar vårt glada gäng.

Publiceringsdatum
2017-07-20

Dina arbetsuppgifter
Du kommer vara placerad i gruppen IT- och systemsupport med inriktning främst mot teamet IT och telefoni. Teamet utgör en andra linjes support i Servicecentret och hanterar felanmälningar, beställningar och frågor från alla verksamheter inom Region Örebro län.

Din roll kommer till stor del att innefatta att hantera frågor och beställningar rörande både fast- och mobil telefoni samt dess kringsystem som är mer av administrativ karaktär.

När våra kunder ringer så kommer en första linje att ta emot samtalet och hjälpa till med en begränsad mängd frågor och slussa övriga samtal vidare till den andra linjen. Ärenden som inte lösas av den andra linjen läggs vidare till bakomliggande organisation inom Regionservice som utgör tredje linjens support.

Du kommer alternera enligt ett schema som både innebär att ta emot samtal i telefon och att arbeta med ärenden som inte lösts direkt vilket gör att man får en variation av arbetsuppgifterna. Vi har ett ärendesystem där vi registrerar och hanterar alla ärenden och åtgärder enligt rutiner och processer baserade på ITIL.


Kvalifikationer
Du bör ha lägst gymnasial utbildning med inriktning mot IT eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör ha minst 1 års arbetserfarenhet som IT-tekniker eller motsvarande med goda kunskaper inom Windows 7, nätverk, telefoni, mobila enheter, och kringutrustning som t.ex. skrivare i företagsmiljö. Det är meriterande om du har erfarenhet av DECT-telefoni i företagsmiljö.

Då stor del av arbetet innebär att ge support via telefon bör du ha vana från denna typ av support och ha en god pedagogisk förmåga. Du trivs med kundkontakter, är serviceinriktad och kan ge ett professionellt bemötande till våra användare.

Vi fäster stor vikt vid din sociala kompetens, din samarbetsförmåga och din förmåga att även arbeta självständigt. Du ska också kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Vi ser gärna att du är driven och har viljan att utveckla både dig själv och tar initiativ i interna förbättringsarbeten. Du är intresserad av utveckling inom IT- och telefoniområdet, följer trender och håller dig uppdaterad inom dina kunskapsområden.

Om organisationen:
Regionservice arbetar med service till Region Örebro läns verksamheter. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och yrken inom områden som administration, fastigheter, IT, medicinsk teknik, kundtjänst, kost, städ, transport och logistik. Regionservice präglas av stort engagemang för service, samverkan och utveckling av arbetsmetoder. Våra 850 medarbetare är vår främsta tillgång för att göra ett gott arbete med kunden i fokus.

Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling.

Tillträde
Snarast eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag 2017-08-11.

Ansökan ska innehålla fullständig CV med meritförteckning, personligt brev samt adressuppgifter och ärendenummer till sökt tjänst. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.

Övrig information
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-11
Ange följande referens när du ansöker: Rs:2017:74
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christiansen, Martin 019-6026090

Företag
Region Örebro län

Adress
Region Örebro län
Box 1613
70116 Örebro

Kontorsadress
Se hemsida

Jobbnummer
3610875

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Örebro län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Örebro län: