IT-tekniker till Servicecenter med inriktning mot telefoni
Region Örebro län / Supportteknikerjobb / Örebro
2017-02-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-tekniker till Servicecenter med inriktning mot telefoni" (publicerad 2017-07-20) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Örebro län i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Regionservice arbetar med service till Region Örebro läns verksamheter. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och yrken inom områden som administration, fastigheter, IT, medicinsk teknik, kundtjänst, kost, städ, transport och logistik. Regionservice präglas av stort engagemang för service, samverkan och utveckling av arbetsmetoder. Våra 850 medarbetare är vår främsta tillgång för att göra ett gott arbete med kunden i fokus.
Servicecenter är en avdelning inom Område Kundtjänst som består av ca 70 medarbetare där även telefonväxeln och förvaltning av telefoni ingår. I Servicecenter tar vi emot felanmälningar, beställningar samt ger support och förmedlar ärenden inom IT, vård- och administrativa system, fastighetsfrågor, telefoni, städ och transport. Till oss kommer också alla medarbetare och kommunanställda för att få sitt eTjänstekort utfärdat.
Avdelningen består av gruppen Första linjen och eTjänstekort samt gruppen IT- och systemsupport. Som medarbetare i gruppen IT- och systemsupport kommer du främst arbeta med inriktning mot IT och telefoni samt ha en viktig roll i mötet med våra kunder både via telefon och när kunder besöker Servicecenter. Gemensamt för oss är vår mycket höga serviceanda. Ett gott bemötande och en bred kunskap om Region Örebro län som helhet kännetecknar vårt glada gäng.
Mer information om Servicecenter finns på Region Örebro läns webbplats.
Publiceringsdatum2017-02-22Dina arbetsuppgifterTeamet IT och telefoni, som utgör en andra linjes support i Servicecentret, hanterar felanmälningar, beställningar och frågor från alla verksamheter inom Region Örebro län. Arbetet innebär i första hand att hjälpa våra kunder via telefon men innefattar även att ta emot och hjälpa besökare till Servicecentret.
När våra kunder ringer så kommer en första linje att ta emot samtalet och hjälpa till med en begränsad mängd frågor och slussa övriga samtal vidare till den andra linjen. Ärenden som inte lösas av den andra linjen läggs vidare till bakomliggande organisation inom Regionservice som utgör tredje linjens support.
Du kommer alternera enligt ett schema som både innebär att ta emot samtal i telefon och att arbeta med ärenden som inte lösts direkt vilket gör att man får en variation av arbetsuppgifterna. Vi har ett ärendesystem där vi registrerar och hanterar alla ärenden och åtgärder enligt rutiner och processer baserade på ITIL.
KvalifikationerDu har gymnasial utbildning med inriktning mot IT eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har minst 1 års erfarenhet som IT-tekniker eller motsvarande med goda kunskaper inom Windows 7, nätverk, telefoni, mobila enheter, och kringutrustning som t.ex. skrivare i företagsmiljö. Det är meriterande om du har erfarenhet av användaradministration i Active Directory, MS Exchange 2010 och Dect-telefoni.
Då stor del av arbetet innebär att ge support via telefon bör du trivas med kundkontakter, vara serviceinriktad och kunna ge ett professionellt bemötande till våra användare. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
Varaktighet, arbetstid
Månadsanställning 2017-02-20
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-06
Ange följande referens när du ansöker: Rs:2017:29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristiansen, Martin 019-6026090
FöretagRegion Örebro län
AdressRegion Örebro län
Box 1613
70116 Örebro
KontorsadressSe hemsida
Jobbnummer 3336250
Observera att sista ansökningsdag har passerat.