IT-tekniker till Leverans & Support

Polismyndigheten / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholm, Solna, Järfälla, Södertälje, Sigtuna eller i hela Sverige

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge IT-support i secondline till våra slutanvändare vid Polismyndigheterna samt att arbeta med installationer av teknik i olika uppdrag. Arbetet är varierande och du möter många olika kunder i en intressant arbetsmiljö. Arbete med användarutrustning så som PC, skrivare och kringutrustning i Kvarteret Kronoberg. Viss arbete med kommunikation kan förekomma. Verktyg som används i tjänsten är bland annat iManager, ConsoleOne samt ARS. Arbete med mobiltelefoni/audio/Videokonferens kan förekomma. Tunga lyft och obekväma arbetsställningar förekommer vid leverans/inventering/installation av IT-utrustning. Resande förekommer. Beredskap ingår i tjänsten.

Vi söker dig som har:
• Gymnasial- eller eftergymnasial utbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• Minst ett års arbetslivserfarenhet av arbete som IT-tekniker/Supporttekniker.
• Goda kunskaper gällande PC, skrivare, kringutrustning och nätverkskommunikationsutrustning.
• Baskunskaper av att arbeta administrativt med konfiguration/policyhantering med servrar och NätOS,
• Förmågan att uttrycka dig väl i svenskt tal och skrift.
• B-körkort och vana att köra bil.

Meriterande
Det är meriterande om du har:
• Kunskap om mobiltelefoni samt audio/video
• Vana vid ärendehanteringssystem, Remedy ARS eller motsvarande.
• Kunskap om AD (Active Directory) samt Netware/eDirectory
• Kunskap om kommunikationsradiosystem, Rakel, samt kringutrustning för kommunikationsradio.
• Erfarenhet från firstlinesupportarbete / helpdeskarbete inom IT.
• Erfarenhet eller kännedom om Lean Production

Personliga Egenskaper
Vi ser att du som söker har en positiv inställning till människor och arbete, är engagerad och pålitlig. Du har ordningssinne, samt ett strukturerat och effektivt arbetssätt. Du tycker om att lära dig nya saker och vill gärna dela med dig av vad du kan till andra. Du tycker om att lösa problem, är flexibel och ser möjligheter. Du har god samarbetsförmåga, är ansvarstagande, noggrann och ser till helheten. Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ och att ge en god service är för dig en självklarhet.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Vill DU bli en av oss som driver polisens it-stöd framåt och därigenom bidrar till att effektivisera den polisiära verksamheten?
Polisens it-avdelning levererar it-stöd till hela polismyndigheten och dess drygt 29 500 medarbetare. It-avdelningen har drygt 750 anställda som tillsammans sköter utveckling, drift och underhåll av it-stödet till myndighetens alla olika verksamhetsområden.

Leverans och support ska ha lokal närvaro i varje region. Regionala servicekontor återfinns i Norrland/Mitt, Stockholm/Bergslagen, och Syd/Öst/Väst. Servicekontoren sköter införande, leverans och service av ny teknik, inklusive koordinering och samordning av större leveranser. Systemen för radiokommunikation inklusive handterminaler och fordonsstationer hanteras också av servicekontoren. En servicedesk ska primärt via telefon ge teknisk service till slutanvändare inom områdena data, radio och telefoni. Behörighetscenter ska hantera behörigheter till IT-systemen.

Publiceringsdatum
2017-11-16

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-30
Ange följande referens när du ansöker: A521.036/2017

Företag
Polismyndigheten

Adress
Polismyndigheten
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30

Jobbnummer
3807311

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: