IT-tekniker till Helpdesk i Göteborg
Försäkringskassan / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Tjörn,
Stenungsund eller i
hela Sverige Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Vi söker dig som vill arbeta som IT-tekniker på en av landets största IT-avdelningar. Försäkringskassans IT-tjänster används av miljontals människor. Vi arbetar med hela kedjan - från utveckling till produktion och förvaltning av IT-tjänster. Vi satsar på ny teknik och hög kvalité och söker dig som vill vara med på vår resa mot digitalisering.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som IT-tekniker är du den första IT-kontakten för Försäkringskassans anställda och externa samarbetspartners. Ditt primära mål är att ge en hög och kvalitativ tekniksupport inom IT- och telefonifrågor som inkommer via telefon eller IT:s ärendehanteringssystem. Du kommer även ta emot beställningar, genomföra programinstallationer och driftförbättrande och kvalitetshöjande åtgärder. Som IT-tekniker kommer du ha kontakt med olika servicepartners. Vidare kommer du att jobba med uppföljning av ofta återkommande ärenden i syfte att proaktivt avhjälpa dessa och delta i uppdrag och projekt.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har mycket goda tekniska kunskaper
• är serviceinriktad och lyhörd för kundens behov
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktat
• är lösningsorienterad
• arbetar självständigt och strukturerat samtidigt som du har en god samarbetsförmåga
• är stresstålig med förmåga att arbeta med flera uppgifter parallellt
• har goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt en god pedagogisk förmåga
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av BMC Remedy eller liknande system
• certifierade utbildningar inom IT/Telefoni
• kännedom om Försäkringskassans IT-miljö
• erfarenhet av liknande arbete
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2020-11-11Övrig informationTvå tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Göteborg vid Gårda Norra. Provanställning kan bli aktuellt. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet. Tjänsterna är säkerhetsklassade och kräver svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning kommer att genomföras inför anställning.
KontaktChef: Ulrika Ekvall, 010-119 58 02 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Liza Andersson, 010-111 44 95 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Christina Lövgren, 08-786 90 00 Saco-S: Görel Wiking, tel 08-786 90 00. Seko: Eliza Grundström, 08-786 90 00
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 26 november 2020. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.
Vi avstår från erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-11-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Försäkringskassan (org.nr 202100-5521),
http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss Jobbnummer 5440604
Observera att sista ansökningsdag har passerat.