IT-support / IT-tekniker / Supporttekniker till Semper
Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2020-11-11Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Semper.
Om företagetNär du kliver innanför dörrarna på huvudkontoret i Sundbyberg möts du av en varm och välkomnande atmosfär. På väggen längs korridoren som sträcker sig mot det öppna kontorslandskapet får du följa ett antal bilder som berättar om Sempers historia. Kontorslandskapet är kreativt och lekfullt inrett med färgglada möbler och mycket ljusinsläpp. Det märks tydligt att anställda hos Semper är stolta över företagets historia och kultur som de byggt upp. Det märks också att det är ett lag som arbetar här, ett lag som arbetar med innovation och utveckling för att nå Sempers vision.
Idag är Semper marknadsledande inom barnmat i Sverige och Danmark och Semper växer kraftigt på de nordiska marknaderna både inom barnmat och glutenfritt. Visionen är att bli Nordens ledande företag inom barnmat, glutenfritt och nutrition. För att nå dit behöver Semper fler engagerade medarbetare som bidrar med kunskap, driv och nya idéer. Semper AB har omkring 240 anställda totalt i hela Norden. Merparten arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg och i produktionsanläggningen i Götene. Företaget har även ett glutenfritt bageri i Falun samt kontor i Helsingfors, Oslo och Köpenhamn. Sedan 2006 ägs Semper AB av Hero AG, en internationell livsmedelskoncern.
Dina arbetsuppgifterI rollen som IT-support arbetar du med problemlösning och teknik av varierande komplexitet. Du arbetar primärt med att supportera och underhålla den interna IT-utrustning för Semper och de andra dotterbolag inom Hero Group i norra europiska klustret; Norden, UK och Nederländerna. Det kan exempelvis vara både hård- och mjukvara; datorer, mobiltelefoner, användarkonton och applikationshantering av MS Office samt andra operativa övervakningsuppgifter för IT-system och tjänster. Du ansvarar för incidenthantering och arbetar i företagets interna ärendehanteringssystem. Du är första kontakten för användarna och svårare problemlösning eskalerar du vidare till en extern part. I rollen har du daglig kontakt med Sempers medarbetare, de andra dotterbolagen inom det europiska klustret samt externa leverantörer i frågor kopplat till IT-utrustning.
I rollen som IT-support hos Semper arbetar du i en internationell miljö och du får direkt möjligheten till stort eget ansvar. Semper och norra europeiska klustret genomgår i dagsläget en spännande digitaliseringsresa och du blir i rollen delaktig i förändringsarbetet på IT-avdelningen. Processer, rutiner och applikationer kommer att förnyas och du är en av de personerna som ser till att rutiner följs upp, initieras och dokumenteras.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Gymnasial utbildning
• Tidigare arbetslivserfarenhet inom relevant område, förslagsvis som IT-support eller supporttekniker
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Meriterande:
• Erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö
För att trivas i rollen ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan lösa och förklarar problem både för dina interna kunder men även externa parter. Din styrka är att lösa problem och oavsett komplexitet så behåller du ett lugn under processens gång. Vidare säkerställer du att god service levereras där du också visar på en mycket god kommunikativ förmåga. Du är van att samarbeta nära andra kollegor och bidrar gärna med egna idéer på hur du löser både dina egna uppgifter men även hur det europiska klustret kan förbättra den interna IT-miljön. Slutligen är du en driven person som strävar efter att utvecklas och att utveckla.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Sundbyberg, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här:
https://www.bravura.se/din-karriar.Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: support, It-support, Windows 10, nätverk, brandvägg, ärendehantering, support, ärenden, IT, teknik, It-tekniker, Stockholm, mjukvara, hårdvara, svenska, engelska, mejl, användarkonto, mobiltelefoni, skrivare, dator, konfiguration, mejl, användarkonto, windowsmiljö, felsökning behörighet, internationellt, internationell, heltid
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-12-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Jobbnummer 5439961
Observera att sista ansökningsdag har passerat.