IT-Support / 2nd line / Teknisk Support

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2019-05-20

Företaget
Props Utility Solutions är en svensk leverantör av flexibla och prisvärda mjukvarulösningar till energibolag, telekombolag, bredbandsbolag och banker. Personalen på Props har tidigare utvecklat bland annat fyra framgångsrika generationer av faktureringslösningar som idag betjänar över 22 miljoner slutkunder över hela Europa. På företaget finns en hög teknisk kompetens och du erbjuds därför goda möjligheter att utveckla din tekniska kompetens.

På det nyrenoverade kontoret vid tunnelbanan i Solna Strand råder en härlig kultur där eget ansvar genomsyrar verksamheten. Arbetet bedrivs på det sättet som passar medarbetaren och arbete varvas med sociala aktiviteter så som tv-spel och flipperspel. Du kommer att få ta stort ansvar från dag ett vilket på sikt också kommer att utökas allt eftersom att du blir trygg i rollen. Tillsammans med några av världens bästa utvecklare inom fakturering, integration och internationell energimarknad har du nu chansen att ta nästa steg i din karriär.


Dina arbetsuppgifter
I din roll som IT-support / supporttekniker arbetar du som 2nd line support med ärenden kring företagets egenutvecklade mjukvarulösningar för fakturering, mätvärdeshantering och leverantörsbyten. Här är det fokus på att hitta långsiktiga lösningar varav de ärenden du hanterar generellt är nya och ej återkommande problem. Du arbetar nära kunden och supporterar ärenden åt din "egna" kunder som främst inkommer genom ärendesystemet. Du arbetar även med projekt där viss support, intergrering av system och stöd åt användare ske på plats hos kund i form av uppstartsmöten, utbilda nya medarbetare eller finnas tillgänglig på plats för frågor under en dag.


Kvalifikationer
• Tidigare erfarenhet av teknisk support
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska såväl som engelska
• Meriterande med erfarenhet och kunskaper inom SQL
• Meriterande med erfarenhet av ärendehanteringssystem
• Meriterande med supporterfarenhet inom Telecom- och energibolag

För att trivas i rollen är du prestigelös och öppen för att lära dig nya saker och utvecklas som teknisk support. Du är en engagerad och nyfiken person som trivs med att ta egna initiativ i arbetet och även ta stort ansvar för dina kunder. Då företagskulturen präglas av gemensam utveckling och kunskapsutbyte trivs du med att samarbeta nära dina kollegor där du visar en vilja för att lära.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm, Solna Strand
Lön: Fast lön enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: <a href='https://www.bravura.se/din-karriar#hs_cos_wrapper_widget_1528111162772'>https://www.bravura.se/din-karriar</a>.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ellen Donar ellen.donar@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
4798527

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: