IT-stöd och utveckling/inköpssamordnare
Piteå Kommun / Datajobb / Piteå
2025-04-28
Visa alla datajobb i Piteå,
Luleå,
Älvsbyn,
Boden,
Skellefteå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Piteå Kommun i Piteå,
Luleå,
Pajala eller i
hela Sverige Fastighets- och serviceförvaltningen står inför många spännande utmaningar och söker dig som tar initiativ, gillar att samarbeta och även att arbeta självständigt samt att ha ett omväxlande administrativt arbete. Ett arbete där du får utvecklas, ha roligt och göra skillnad väntar på dig. Vi söker dig som vill jobba med IT-stöd och utvecklings samt med direktupphnaldingar. Välkommen med din ansökan.
Arbetsuppgifter
Som IT-stöd och utvecklare ansvarar du för att stötta förvaltningens medarbetare inom IT-och telefoni samt bidra till förvaltningens utveckling och genomförande inom dessa områden.
I rollen ingår samverkan med andra förvaltningar, fånga upp förvaltningens utvecklingsbehov och hitta lösningar. Som en av stabens två inköpssamordnare håller du administrativt ihop avdelningarnas direktupphandlingar genom hela processen, från anbudsförfrågan till avtalsskrivning.
Detta innebär att stödja kollegor med frågor om avtal och inköp, fungera som en länk till den centrala inköpsenheten samt vara en del av kommunens samordningsgrupp.
Arbetsuppgifterna kan även innefatta kartläggning och dokumentation av processer samt hålla i utbildningar och presentationer.
Kvalifikationer
Du har mycket god kunskap och ett genuint intresse för IT, telefoni och utvecklingsarbete samt kännedom om offentlig upphandling. Det är meriterande om du har examen på högskolenivå inom datateknik eller systemvetenskap alternativt har arbetat med digital utveckling och offentliga upphandlingar.
Ett krav är att du har god kunskap i Officesystemen.
Du har en god administrativ förmåga, är ordningsam, lösningsfokuserad, kommunikativ och möter människor på ett professionellt sätt.
Att ha en positiv inställning, bidra till ett gott arbetsklimat samt förmåga att kunna arbeta självständigt men även samarbeta med andra är viktiga egenskaper.
Mer om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning, heltid.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan senast 2025-05-18
Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta rekryteringsteamet för alternativ sökväg på telefon 0911-69 65 10.
Om arbetsplatsen
Fastighets- och serviceförvaltningen består av fyra avdelningar; fastigheter, måltidsservice, städ samt stab. Totalt är vi ca 350 medarbetare. Avdelning stabs uppdrag är att med rätt kompetens ge stöd till våra nämnder, förvaltningen och dess avdelningar. Detta gör vi bland annat genom att följa upp förvaltningens verksamhet, hålla ihop och driva utvecklingen framåt samt samordna avdelningarnas inköp. Exempel på stabens kompetensområden är ekonomi, nämndadministration, direktupphandling, IT och Kontorsservice. I stabens uppdrag ingår även att leda, utföra och/eller att delta i tidsbegränsade uppdrag. Rollen som IT-stöd och utveckling samt inköpssamordnare ingår i staben, arbetsplatsen är på Stadshuset.
Läs mer:
www.pitea.se Move to Piteå - för dig som vill flytta till Piteå
Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Move to Piteå erbjuder dig stöd från start till mål.
Läs mer - Move to Piteå
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Piteå kommun (org.nr 212000-2759),
http://www.pitea.se Arbetsplats Piteå Kommun
Kontakt AkademikerAlliansen
Christer Eriksson
christer.eriksson@pitea.se 0911-69 61 65 Jobbnummer 9307820