IT-kundserviceansvarig
Skellefteå kommun, Support och lokaler / Chefsjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skellefteå kommun, Support och lokaler i Skellefteå Skellefteå växer som aldrig förr och våra ambitioner är höga. Nya tekniska trender tillsammans med den kraftiga tillväxten av digitala tjänster och marknadskoncentrering av molnplattformar för drift, lagring, nätverk samt digitala arbetssätt hos globala leverantörer ställer nya krav på IT-avdelningen. Vi strävar efter att ligga i framkant med en modern IT-miljö och utforskar nyfiket nya miljöer. På IT-avdelningen skapar vi värde för medborgare och kommunens verksamhet. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Skellefteå!
Publiceringsdatum2018-09-12ArbetsuppgifterSom IT-kundserviceansvarig (Service Desk Manager) leder du teamet för support och test. Du har personalansvar för ca 15 medarbetare som du stöttar i deras dagliga arbete samtidigt som du arbetar strategiskt med att utveckla och stärka teamet på lång sikt. Som IT-kundserviceansvarig har du ett övergripande ansvar för kvalitét, rutiner och processer. Tillsammans med teamet arbetar du för en god service och en IT-leverans av hög kvalitet.
I rollen ingår bland annat att:
• Daglig planering och schemaläggning av verksamheten
• Dagligt stöd för medarbetare
• Planering och genomförande av arbetsplatsträffar, både på sektions och avdelningsnivå
• Kontakt med slutanvändare i supportärenden
• Följa upp att överenskomna arbetssätt efterlevs vidareutvecklas och effektiviseras
• Driver eller medverkar i Verksamhetsplanens prioriterade aktiviteter.
• Följer upp nyckeltal och planerar verksamhetsutvecklingen utifrån detta
• Utveckla automatiserings- och serviceförbättringar.
• Ansvara för att Incident och Request Fulfilment processerna följs enligt överenskomna SLA's.
KvalifikationerVi söker dig som är har chefserfarenhet gärna med erfarenhet från arbete med IT-support. Du är trygg i ditt ledarskap, är tydligt resultatinriktat och präglas av tillit till dina medarbetares kompetens och förmåga. Du arbetar operativt och bidrar till ett gott samarbetsklimat på alla nivåer. Du är bra på att samarbeta och skapa goda relationer, både internt och externt.
Rollen kräver att du är drivande och ansvarstagande och gillar att hålla ett högt tempo samt har ett stort intresse av att leda, coacha andra och skapa engagemang och delaktighet. Genom din kommunikativa förmåga inspirerar du andra till dialog.
I Skellefteå kommun eftersträvar vi mångfald. Vi ser det som en tillgång om du är flerspråkig, kan teckenspråk eller har andra kulturella kompetenser som berikar vår verksamhet.
ÖVRIGT
Förvaltningen för support och lokaler är kommunens interna servicecenter. Vi samordnar, utvecklar och förenklar. På så sätt bidrar vi till en effektiv kommunal verksamhet och skapar förutsättningar för bästa möjliga medborgarnytta. Vi är över 800 medarbetare - fördelade på åtta avdelningar: utveckling, måltid, IT, kommunikation, fastighet, personalsupport, ekonomisupport samt kommunhälsan - som erbjuder kunderna stöd och specialistkompetens inom en rad nyckelfunktioner.
Läs mer om Skellefteå här:
http://portal.skelleftea.se/Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande. Vänta därför inte med din ansökan.
Ersättning Vi tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-07
Ange följande referens när du ansöker: A811774/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktThomas Granlund 0910-73 50 00
FöretagSkellefteå kommun, support och lokaler
AdressSkellefteå kommun, support och lokaler
Skellefteå kommun
93185 Skellefteå
KontorsadressStadshuset Trädgårdsgatan 6 Skellefteå
Jobbnummer 4342427
Observera att sista ansökningsdag har passerat.