IT-Koordinator till BDO
Ants Akademiskt Nätverk av Tekniska Studenter AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2022-04-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-Koordinator till BDO" (publicerad 2023-01-30) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ants Akademiskt Nätverk av Tekniska Studenter AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Vilka är vi?
BDO är en heltäckande affärspartner till företag i deras vardag och på sin utvecklingsresa. Vi erbjuder tjänster inom revision, löneadministration, ekonomisk rådgivning och skatterådgivning. Nu fortsätter vi att satsa mycket på vår tekniska utveckling för att möta branschens omställning och digitaliseringen. Vi på BDO är på en stor tillväxtresa och vår IT avdelning växer, vilket innebär att vi nu söker 3 st IT-Koordinatorer. Placering för rollen är på vårt kontor i antingen Stockholm eller Göteborg.
Vi på BDO erbjuder dig ett brett förmånspaket, hälsofrämjande aktiviteter, after work med mera, men kanske viktigast av allt - trevliga kollegor!
Om rollen
Som IT Koordinator kommer du vara med och bygga upp vårt IT support från grunden tillsammans i ett tajt team på vår avdelning för Support, drift & infrastruktur. Du kommer arbeta med att hjälpa våra medarbetare med IT relaterade frågor, support och felsökning. Det är ett varierat arbete där det är viktigt att du är strukturerad och flexibel för att kunna prioritera bland de arbetsuppgifter som kommer in. Övriga arbetsuppgifter som kommer ingå:
• Självständigt felsöka och hitta lösningar på tekniska problem kopplat till IT
• Viss konfiguration och administration av molnlösningar främst O365
• Agera second line och stöd till kollegorna på vår Service Desk.
• Hantera och koordinera vår IT-arbetsplats och IT-utrustning såsom nybeställningar, inventering, utbyte m.m.
• Vara delaktig i att utbilda supporten samt användare
• Komma med input på hur effektivisera våra interna IT-processer
• Felanmälan till och direktkontakt med flertalet av våra underleverantörer
Vem är du?
Vi söker dig som är kommunikativ och tycker om att hjälpa våra medarbetare med IT relaterade problem som kan uppstå. Du är flexibel, prestigelös och ställer upp för att stötta andra, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte. Du brinner för att skapa den allra bästa IT supporten. Rent tekniskt så behöver du ha:
• Ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Grundförståelse för nätverk, hårdvara (klient och mobilsidan) samt operativsystem
• Erfarenhet av installation, problemlösning, konfigurering och support kopplat till SCCM, nätverk och nätverksenheter, printrar och iOS/macOS
• Kunskap inom Windows 10 och 0365
• Förståelse för ITIL-processer
• Kunskaper i Svenska, tal och skrift
Känner du dig redo att skicka in en ansökan?
Sök redan nu genom att klicka på "Skicka ansökan". Vid frågor är du välkommen att kontakta Nike Norberg-Vanhove på
nike.norberg.vanhove@bdo.se (mailto:
nike.norberg-vanhove@ants.se)
• Start: Snarast möjligt med hänsyn till ev. uppsägningstid
• Omfattning: Heltid
• Ort: Göteborg alternativt Stockholm
Läs mer om BDO som företag här (
https://www.bdo.se/sv-se/om-oss)!Vi gör bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. (
https://www.bdo.se/getmedia/904738a6-e74c-4d4d-b817-8c36b74f4db3/Integritetspolicy-for-jobbsokande.pdf.aspx) kan du läsa mer om hur vi på BDO behandlar dina personuppgifter.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2022-04-27ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAnts Akademiskt Nätverk av Tekniska Studenter AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ants Akademiskt Nätverk av Tekniska Studenter AB (org.nr 556653-6230),
http://www.ants.se Arbetsplats Ants
Kontakt Nike Norberg-Vanhove
nike.nordberg-vanhove@ants.se 076 49 58 194 Jobbnummer 6581812
Observera att sista ansökningsdag har passerat.