IT Supporttekniker till Kinnarps AB
Poolia Jönköping AB / Supportteknikerjobb / Falköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Falköping,
Skara,
Tidaholm,
Herrljunga,
Skövde eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Jönköping AB i Falköping,
Skara,
Tidaholm,
Skövde,
Mullsjö eller i
hela Sverige Presentation
Vill Du ingå i teamet som levererar förstklassig IT Support? Trivs du med både att vara ansiktet utåt i organisationen samt vara den som praktiskt löser problemen är detta tjänsten för dig.
Publiceringsdatum2015-09-22Dina arbetsuppgifterI rollen som IT Supporttekniker tillhör du teamet som ansvarar för all support till Kinnarpskoncernens medarbetare i IT-relaterade frågor. Uppdraget omfattar första och andra linjens support till våra viktiga kunder runt om i världen. Inom ramen för Kinnarps IT-miljö kommer du i huvudsak att i första linjens support att möta kunden. Att via mail, telefon eller vid personligt möte och ansvara för bl. a installation, felsökning och konfigurering. Allt med stort fokus på professionell kundsupport. Du kommer att delta i projekt liksom andra förekommande aktiviteter inom IT. Vi arbetar enligt ITIL med ett strukturerat ärendehanteringssystem för att hantera och följa upp alla inkommande ärenden effektivt. För oss i supportgruppen är det otroligt viktigt att alltid stödja verksamhetens utveckling och att ständigt förbättra våra processer och service. Vi vill helt enkelt vara bäst på att leverera förstklassig IT Support till våra kunder. Resor kan förekomma och beredskap ingår i rollen.
Vad gör detta till Din utmaning?
Vi vill att du berättar för oss vad det är som gör jobbet som IT supporttekniker till just din utmaning. Vad är det som lockar dig och vad tänker du kring rollen? Berätta helt enkelt för oss varför du vill anta utmaningen.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom IT, gärna med några års arbetslivserfarenhet från IT-Support. Du hanterar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. B-körkort är ett krav då våra kunder finns på flera geografiska orter.
För att lyckas i rollen som IT Supporttekniker är det avgörande att du har tydligt kundfokus och har mycket god förmåga och trivs med att kommunicera och samarbeta med andra. Du har en öppen, glad och positiv personlighet med stor nyfikenhet och vilja att förstå kundens behov. Mycket hög servicegrad är självklart för dig och du drivs av att nå uppsatta mål och komma till avslut i utsatt tid. Du tycker om att lösa kundens problem och har ett IT-tekniskt intresse.
Förmåner
Placeringsort är huvudkontoret i Kinnarp. Heltidstjänst dagtid med tillträde snarast. Tillsvidaretjänst, provanställning tillämpas.
Företagsbeskrivning
Kinnarps är en svensk inredningskoncern som erbjuder innovativa och inspirerande helhetslösningar för arbetsmiljöer. Företaget grundades 1942 av Jarl och Evy Andersson. Idag är vi ledande i Europa i vår bransch och finns representerade i ca 40 länder. Vår utgångspunkt är hållbarhet, välmående och lönsamhet för de som använder de miljöer vi skapar. Kinnarps har ca 2 400 anställda och omsättningen 2013/2014 uppgick till 3,7 miljarder SEK. Läs mer på
www.kinnarps.comVår kunds hemsida
www.kinnarps.comSluttext
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-11
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 41970
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElin Ohlsson 036-173269
FöretagPoolia Jönköping AB
AdressPoolia Jönköping AB
Norra Strandgatan 4
55320 Jönköping
KontorsadressNorra Strandgatan 4, Jönköping
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2442974
Observera att sista ansökningsdag har passerat.