IT Support Tekniker

Experis IT Huvudkontor / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis IT Huvudkontor i Göteborg, Mölndal, Alingsås, Stenungsund, Borås eller i hela Sverige

Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2016-01-31

Dina arbetsuppgifter
Arbetssätt:
Ingå i en IT support grupp med 4 medarbetare + i sammarbeta med kund IT support team
I huvud sak via onsite action.
Installera & leverera datorer, byta ut dator p.g.a. ålder, hanteras skrivare problem, mobiltelefon problem, konferens utrustningsproblem
Felsökning och åtgärder kring datorer, skrivare, mobiltelefoner, konferensutrustning
Administration avseende hantera fel service/reparation via kundens externa partners

Dina arbetsuppgifter
• Installera, leverera och återta hårdvara inkl. skrothantering.
• Installera programvaror i huvudsak paketerade programpaket
• Enklare support i samband med dator utbyten
• Support avseende incidenter kring datorer, skrivare, mobile telefoner, konferens utrustning
• Administrativ hantering avseende hårdvara i kunds Asset system (Remedy)
Huvud komponenter:
Hårdvara: Datorer, tillbehör till datorer, Skrivare, Mobile telefoner, konferensutrustning

Kunskaps områden:
Computers (stationär och laptops)
Windows 7
Microsoft Office program
Outlook
AD (allmän kunskap)
LAN (allmän kunskap)
Wireless (allmän kunskap)
Ärendehanteringssystem och Asset system (allmän kunskap)

Vem är du?

Erfarenheter
• Minst > 3 års arbetserfarenhet av användaresupport i PC, Microsoft miljö inkl. Mobile, Android
• Är bekant med s.k. standardarbetsplats koncept,
• Arbetat med ticket och asset system
• ITIL
Viktigt här är en person med social kompetens och vana att både jobba i team och mer självständigt, ta egna initiativ utifrån standard arbetsplats koncept och förståelse att kunden är i fokus.
• Erfarenhet från medel eller större företag är meriterande

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi erbjuder långsiktighet och trygghet, hos oss kan du stanna kvar och ha många vägar för att gå vidare i karriären. Att arbeta som konsult hos oss är ett effektivt sätt för dig att bygga på dit CV med de erfarenheter och kunskaper du behöver för att nå dit du vill komma i din karriär.

Låter det som någonting för dig? Ansök då redan idag genom att lägga in ditt CV på www.experis.se

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv.
Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef.
Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson för detta jobb
Eventuella frågor kring tjänsten skickas till Kdjoza@se.experis.com

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Keivan Djozani

Företag
Experis IT Huvudkontor

Adress
Experis IT Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2643810

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis IT Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis IT Huvudkontor: