IT Support

Danda AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Danda AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Strängnäs eller i hela Sverige

Danda bedriver bemanning och rekrytering med utgångspunkt i ett mångfaldsperspektiv. Dandas verksamhet vilar på tre ben. Det ena är att via föreläsningar visa vad företag och organisationer har att vinna på på större mångfald. Det andra är att genom skräddarsydda utbildningar hjälpa kunderna till hållbara sätt att ställa om till större mångfald. På det tredje benet vilar det tyngsta uppdraget, bemanna och rekrytera personal till företag och organisationer som både önskar öka sin mångfald och tillsätta rätt person på rätt plats. Detta gör vi genom att vända på stenar som andra i branschen går förbi och därav hitta kandidater med unik kompetens från hela världen.

Till vår kund söker vi en IT support (Service Desk Agent)


Jobbeskrivning:
• Användarstöd samt incident- och problemhantering för användare hos kunden
• Fungera som SPOC - single point of contact
• Lösenordshantering
• Felanmälan och uppföljning mot externa leverantörer ink koordinering av ärendehantering
• Eskalering av ärenden till Incident Mgr
• Besvara telefonsamtal inom fastställda tider (rullande schema 07.30-17.00)
• Delta i möten i rollen som ServiceDesk-specialist
• Samverkan med andra grupper, Incident Manager, Problem Manager, förvaltningsorganisationer, externa leverantörer m.fl.
• Bevaka gruppbrevlåda och inkommande beställningar, ärenden, korrespondens
• Proaktivt förbättra funktionens leverans och kompetensutveckling via det Dagliga LEAN arbetet.


Kompetenskrav:
• Senior person med omfattande erfarenhet från komplexa systemmiljöer
• Dokumenterad erfarenhet från multisourcad leveransmodell (IT)
• Dokumenterad erfarenhet från krävande Service Desk-miljö
• Dokumenterad erfarenhet från Service Desk med mycket högt telefoni/ärendetryck
• Dokumenterad erfarenhet av ITIL-kompetens (ceritifiering el liknande)och processorienterat arbete
• Arbete i stora organisationer/koncernmiljlö
• Samarbetsförmåga, arbetar bra med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt
• Serviceinriktad, är uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar
• Stabil/stresstålig, är lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer eller pressade situationer. Behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker
• Tydlig, kommunicerar på ett tydligt sätt. Säkerställer att budskap går fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Påminner och följer upp
• Omdöme, Gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Väger samman komplex information och olika typer av hänsynstagande och visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut
• Kunskap om ITIL & processinriktat arbete
• Grundläggande IT-kompetens, men bred kännedom om komplexa systemmiljlöer
• God Svenska i tal och skrift

Varaktighet, arbetstid
Heltid Viss tid

Publiceringsdatum
2017-05-23

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Frank info@danda.se 0406083440

Företag
Danda AB

Adress
Danda AB
Stora nygatan 55
21137 Malmö

Kontorsadress
Stora nygatan 55

Jobbnummer
3515418

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Danda AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Danda AB: