IT Projektledare med intresse för verksamhetsutveckling och god
Shaya Solutions AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Om konsultuppdraget
• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: Ca. 5 månader
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden utvecklar och förändrar tjänster och processer kontinuerligt. Genomförandet inom IT sker m h a olika utvecklingsteam som jobbar agilt med SAFe som ramverk.
Arbetsuppgifterna inkluderar följande:
• Genomföra och koordinera analys av Epics
• Driva framtagande av arkitektur och nödvändiga beskrivningar för att dela upp Epics i Features
• Driva framtagande av Features och beskrivning som definierar teamens arbete i nästa Program Increment.
• Planering och säkerställande av en struktur för hantering av beroenden och test av helhetslösningen
• Samordna arbetet mellan de olika teamen (via Product Owners).
• Samordna arbete och beslut mellan verksamheten och IT
• Ha fortlöpande tät dialog med Programansvarig Win in eCommerce, de olika teamen (via Product Owners) och övriga intressenter
• Ta fram, dokumentera och rapportera status på övergripande implementationsplan och eskalera ev problem till Epic Owner
• Till hjälp i arbetet finns Solution Architects, Product Owners och verksamhetsresurser.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
• IT projektledarkompetens
• Erfarenhet från agilt utveckling
• Vana att jobba i komplexa system och processer
• Förståelsen för både IT- och verksamhetsperspektiv
• God förmåga att navigera i komplexa, stora organisationer med många intressenter
• God samarbetsförmåga genom att vara lyhörd och kommunicera på ett konstruktivt sätt
• Drivande, pragmatisk och strukturerad person med högt driv och förmågan att få saker att hända genom engagemang, nytänkande och lösningsfokus
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
• Kunskap och erfarenhet att arbeta enligt SAFe
• Kunskap om EDI
______________________
Hur du kommer vidare
• Sök uppdraget genom denna annons
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 5 mån
Publiceringsdatum2021-10-19ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagShaya Solutions AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)
Jobbnummer 6052862
Observera att sista ansökningsdag har passerat.