IT och säkerhetsansvarig för Webhelp i Norrköping!
Webhelp Sweden AB / Datajobb / Norrköping
2020-02-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT och säkerhetsansvarig för Webhelp i Norrköping!" (publicerad 2020-03-12) ⬅️
Visa alla datajobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Webhelp Sweden AB i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Som ansvarig för informationssäkerhet och IT jobbar du med att upprätthålla säkerhet och regler på arbetsplatsen samt ge IT-support till de anställda. Arbetet är förlagt till vårt kontor i Norrköping. Du kommer organisatoriskt att ingå i IT Services Service Desk team. Du arbetar i ett Nordiskt team tillsammans med övriga tekniker inom Service Desk och samarbetar med säkerhetsansvariga på andra siter. Vi ser att du är observant och klarar av att agera gentemot eventuella överträdelser inom säkerhetsområdet. Du är genuint intresserad av säkerhet, teknik och har goda IT-kunskaper. Det kan förekomma resor i din arbetsroll till andra kontor i Norden, dels för att genomföra utbildningar med dina kollegor men även interna granskningar på andra kontor.
Vi erbjuder:
• Ett intressant och omväxlande jobb i ett Internationellt företag.
• Kollektivavtal.
• Internutbildning och support.
• Kompetensutveckling och internationella karriärutvecklingsmöjligheter.
Bakgrund:
• Du har relevant arbetsbakgrund, gärna erfarenhet från tidigare IT tekniker- och/eller säkerhetsarbete,
• God teknisk förståelse samt ett starkt intresse för IT och säkerhetsområdet.
• Meriterande är erfarenhet inom contact-center verksamhet.
För att passa in i rollen ser vi att du är:
• Resultatinriktad - du arbetar proaktivt mot mål och ingriper snabbt då leveransen hotas eller säkerhetsproblem identifieras.
• Initiativrik - du vidtar åtgärder, upptäcker problem och är lösningsorienterad
• Beslutsam- du har förmåga att fatta snabba beslut trots bristande information och trots eventuellt motstånd En förmåga att producera, implementera och följa upp åtgärdsplaner.
• Analytisk - du samlar in information och analyserar, gör kopplingar och strukturerar information och identifierar trender
• Flexibel - du anpassar din beteendestil när du ger information och styr utifrån den grupp du arbetar med för att nå uppsatta mål.
• Du klarar att medverka på veckomöten med klienten för uppdraget.
• Noggrann och organiserad - Du påvisar integritet, ansvarstagande och du är observant. Du tar in olika faktorer när du planerar, du vill utföra arbetet aktivt och involvera relevanta parter och agerar därefter för att effektivt nå mål. Det är naturligt för dig att på ett konstruktivt sätt påvisa och åtgärda säkerhets- och regelbrott.
• Social - du är lyhörd och har lätt att skapa goda relationer med såväl interna som externa kundkontakter samt lätt för att samarbeta med andra människor. Du klarar av att utveckla affärs- och säkerhetsorienterade samarbeten med människor inom organisationen.
• Strukturerad och organiserad.
• Trivs med att arbeta ensam periodvis samt våga säga ifrån vid regelbrott.
Kompetenser:
• Gymnasiekompetens, Svenska, Engelska och Matematik, steg 1.
• Utmärkta språkkunskaper i Svenska och Engelska, muntligt och skriftligt.
• Förmåga att förstå teori och omvandla det till praktik
• Generella kunskaper inom (telefoni, Infrastruktur, workplace etc.)
• Goda kunskaper i Excel och MS Office.
• Kunskap om operativsystem
• Kunskap om AD account/group services
• SharePoint support (user rights, minor problem solving)
• Kunskap om Outlook and Exchange services
Region: Något av våra kontor i Sverige (Norrköping, Umeå, Östersund, Kalmar, Göteborg, Stockholm eller Ånge.)
Lön/Förmåner: Lön enligt överenskommelse Friskvårds- och massagebidrag
Arbetstid/varaktighet: Vikariat fram till Juni 2021.
Tillsättning sker enligt överenskommelse Varierande arbetstider, främst kontorstider. Arbetstiden är vanligen förlagd mellan 07:00 - 18:00 och schemaläggs av Service Desken, övertidsarbete kan förekomma. Du är välkommen med din ansökan omgående då intervjuer hålls löpande!
Webhelp is a global business process outsourcer (BPO), specialising in customer experience and payment management in addition to sales and marketing services across voice, social and digital channels. From more than 140 sites in 35 countries with 50,000 colleagues, our focus is on engineering performance improvements and delivering a real and lasting transformation in our clients' operating models to generate financial advantage. We partner with some of the world's most progressive brands including Sky, Shop Direct, Bouygues, Direct Energie, KPN, Vodafone, La Redoute, Michael Kors and Valentino.
Headquartered in Paris, France, we have grown our revenues by more than 250% in the last 4 years by investing in our people, their work environment and in developing our analytical and operating capabilities to deliver a transformational outsourcing proposition that addresses the challenges of an omni-channel world. Webhelp is currently owned by its management and GBL, a leading global investment holding, as of November 2019. More information can be found at
www.webhelp.com (
http://www.webhelp.com/)Non-discrimination: Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2020-02-27ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagWebhelp Sweden AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Webhelp Sweden AB (org.nr 556586-1001)
Arbetsplats Webhelp Sweden
Jobbnummer 5121535
Observera att sista ansökningsdag har passerat.