Internationellt företag söker ekonomiassistent
Aurenav Sweden filial av Aurenav LLC USA / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aurenav Sweden filial av Aurenav LLC USA i Stockholm,
Södertälje,
Västerås,
Linköping,
Göteborg eller i
hela Sverige Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Lägga in bokföringsinformation i huvudbok.
• Administrera löneutbetalningar.
• Sköta korrespondens med klienter, leverantörer och samarbetspartners på både svenska
och engelska.
• Tillhandahålla kundsupport via telefon och epost på både svenska och engelska.
• Assistera ekonomichefen.
• Bistå företagsledningen och den administrativa personalen i deras arbete.
• Sköta korrespondens med Skatteverket, Försäkringskassan och andra svenska statliga
myndigheter.
• Göra research för våra mediapublikationer.
Vi söker nu en ekonomiassistent för arbete med bokföring och löneadministration för våra internationella klienter och rapportera till vår ekonomichef. Din arbetsplats kommer vara Aurenav Swedens kontor, 5-10 minuters promenad från Farsta Strands tunnelbana (gröna linjen) och pendeltågsstation. Vi erbjuder en arbetsplats karaktäriserad av våra värderingar: kundorientering, professionalism, ansvarstagande, kompetens och flexibilitet. Vi erbjuder både en konkurrenskraftig lön och ett omfattande förmånspaket.
Vid anställningsförfarandet kommer stor vikt fästas vid den sökandes erfarenhet av Visma paketet, förmåga till självständigt arbete samt förståelse för de i Sverige generellt accepterade redovisningsmetoderna. Aurenav Sweden ABs främsta arbetsspråk är engelska.
Personliga egenskaper
• Du är intresserad och bekväm med att arbeta med redovisning, bokföring och löneadministration i en multinationell miljö.
• Du är bekväm med att arbeta med internationella kollegor och klienter, samt har en känsla för att hantera kulturskillnader.
• Som person ska du vara driven, förutseende, detaljorienterad, kundfokuserad och ha en god förmåga till tidsplanering.
• Du talar svenska obehindrat och har goda kunskaper i engelska.
Utbildning och erfarenhet
• Relevant utbildning/träning i redovisning.
• Goda kunskaper i de på den svenska marknaden generellt accepterade
redovisningsmetoderna.
• Erfarenhet i bokföring, löneadministration, redovisning samt skrivandet av finansiella
rapporter.
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal såväl som i skrift.
• Erfarenhet med redovisnings- och löneadministrationsmjukvaran från Visma
• Goda kunskaper i Microsoft Word och Excel
• Det är en fördel om du tidigare arbetat med Office 365 och SharePoint.
Aurenav Sweden AB del av en internationell företagsgrupp, och tillhandahåller tjänster inom redovisning, löneadministration, juridik och Human Relations till företag, ideella organisationer, utländska statliga myndigheter och individer som en del av vår strategi av helhetslösningar för den svenska marknaden. Vårt fokus ligger främst på utländska företag, samt på utländska medborgare som arbetar i Sverige.
Publiceringsdatum2016-11-18Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-31
FöretagAURENAV SWEDEN FILIAL AV AURENAV LLC USA
AdressAURENAV SWEDEN FILIAL AV AURENAV LLC USA
FORSBACKAGATAN 24
12343 FARSTA
KontorsadressForsbackagatan 24
Jobbnummer 3169172
Observera att sista ansökningsdag har passerat.