Internationell kompetens, utlandstransaktioner, Skatteverket i S

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".

I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Dina arbetsuppgifter som biträdande rikssamordnare med ansvar för att leda analys- och urvalsarbetet består dels av att bistå nuvarande rikssamordnaren i insatsen utlandstransaktioner dels kommer du att ansvara för att urvals- och analysgruppen i insatsen levererar utredningsurval med hög kvalitet. Arbetet att leda analys- och utvalsarbetet innebär även att du ska bidra till utveckling av kontrollinsatsen, utredningsmetodik samt genomföra konsekvensanalys av lagförslag, beslut, domar och brottsanmälningar. Resande förekommer. Stockholmsregionen har totalt cirka 1 500 anställda. Regionen består av ett regionkansli, kommunikationsenhet, skattebrottsenhet samt sju kontor. Du kommer att vara placerad på Företagsskattekontor 5 (FSK5). FSK5 består av 10 sektioner och har totalt 210 medarbetare.

 Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  

• har en högskoleutbildning inom relevant område och/eller har aktuell arbetserfarenhet av liknande arbete
• har gedigen kunskap om informationsutbytesavtal
• har goda kunskaper i engelska och svenska, i tal och skrift
• har analytisk förmåga
• har förmåga att stödja och samverka
• är resultat och målinriktad
• är utvecklingsorienterad och nytänkande

Det är meriterande om du har kunskap om användandet av internationella transaktioner, gärna i skatteundandragande syfte.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tillsvidare.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

I denna rekrytering samarbetar Skatteverket med Transearch. Vill du bli kontaktad för att få mer information om tjänsten? Skicka en intresseanmälan  och ditt CV till skatteverket@transearch.se så kontaktar Transearch dig eller ring till rekryteringskonsult Christer Karlsson, tfn 0858719746 eller Bertil Helzel, tfn 0858719710.

Publiceringsdatum
2012-12-21

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Karin Häll, Kontorschef 010-574 48 80
Helena Nordén Kafe, SACO-representant 010-57 44 069
Lena Hansson, ST-representant 010-57 43 616
Ann-Marie Dyberg, HR-konsult 010-57 48 346

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1424606

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: