Interimschef till Tullverket i Stockholm
Novare Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Stockholm,
Botkyrka,
Nynäshamn,
Strängnäs,
Uppsala eller i
hela Sverige Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor in och ut ur Sverige, bidrar till ett säkert samhälle och konkurrensneutral handel. Tullverket förenklar den legala handeln och förhindrar den illegala genom att erbjuda smidiga tullrutiner för utrikeshandeln, en enkel gränspassage för resande och ett effektivt gränsskydd. Tullverkets uppdrag kommer från Sveriges riksdag och regering. Tullverket grundades 1636 och har idag cirka 2 100 anställda. Tullverket verkar i hela landet, men finns främst vid gränsorter med större resande- och godsflöden, i huvudsak i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Har du bred erfarenhet och kunskap som Interimschef och vill skapa skillnad på en samhällsviktig organisation? Har du även erfarenhet av förändringsledning? Då har vi en spännande möjlighet för dig! Just nu söker vi en interimschef till Tullverket i Stockholm.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning har skapat ett attraktivt erbjudande till dig som individ. Hos oss erbjuds du personlig utveckling på en ny nivå inom bemanningsbranschen. Du får även tillgång till karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör inom offentlig sektor i Sverige. Nu söker vi en Interimschef till Tullverket i Stockholm. Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor in och ut ur Sverige. Myndighetens administrationsavdelning söker nu en första linjechef i väntan på rekrytering.
Tjänsten rör en interimschef för Verksamhetsserive för serviceområde öst/nord med personalansvar för 10 personer. Merparten av personalen finns placerad i Stockholm. Hela enheten för verksamhetsservice består av drygt 30 medarbetare som har sin geografiska placering på olika platser i landet, främst i Stockholm, Malmö och Göteborg.
Enheten för Verksamhetsservice leds av enhetschef och har ett enhetsstöd bestående av verksamhetssamordnare och verksamhetsutvecklare, samt tre ansvariga chefer i en geografisk indelning: syd, väst och öst/nord. Verksamhetsservice har en portföljstyrning med en tjänstekatalog som innehåller förvaltning av myndighetens lokaler, fordon, beklädnad, skydd av egendom och tjänstekort, samt ska utveckla, förvalta, tillhandahålla och säkra verksamhetsbehovet av ändamålsenlig och effektiv verksamhetsservice. Inom ramen för enhetens uppdrag ingår även utveckling- & förvaltning av framtidens kontorslösningar. Enheten har också viktiga ansvars- och arbetsuppgifter kopplat till höjd beredskap och särskilda händelser.
Tjänsten innebär både strategiskt och operativt arbete. Du är med och driver samt leder verksamheten mot enhetens uppsatta mål. Du har personalansvar och igår i enhetens chefsgrupp.
Krav för tjänsten
erfarenhet av chefsbefattning från en organisation i Tullverkets storlek som har verksamhet på olika platser i landet samt distansledarskap.
erfarenhet av förändringsledning
erfarenhet av att följa upp verksamhet, analysera resultat och föreslå förbättringsåtgärder
erfarenhet av distansledarskap
För den här tjänsten kan du komma att behöva genomgå en säkerhetsprövning innan du börjar arbeta. Det innebär vanligtvis en registerkontroll samt säkerhetsintervju.
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid med start snarast och med en uppdragslängd på 6-8 månader med möjlighet till förlängning. Placeringsort för uppdraget är hos myndigheten i centrala Stockholm.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-07-07. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Martin Hellberg på
martin.hellberg@novare.se eller 070 764 02 92.
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.
När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-07-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "novarebemanning607".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782),
https://novare.se/bemanning Arbetsplats Novare Bemanning
Jobbnummer 7921214
Observera att sista ansökningsdag har passerat.