Interim Head of Backoffice till expansiv försäkringsförmedlare i
Ogunsen AB (publ) / Backofficejobb / Stockholm
2021-12-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Interim Head of Backoffice till expansiv försäkringsförmedlare i" (publicerad 2022-01-07) ⬅️
Visa alla backofficejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige SJR tillsätter nu för konsultuppdrag en Chef Backoffice till vår kund med kontor i city.
Uppdraget startar i januari och pågår i 6 månader, därefter finns det möjlighet både till förlängning och överrekrytering till vår kund.
Vår kund är en av Sveriges största försäkringsförmedlare med fokus på livförsäkring, sakförsäkring och finansiell rådgivning - för privatpersoner, företagare och offentlig sektor. Företaget är ett helägt värdepappersbolag inom koncernen. Bolaget erbjuder heltäckande investeringstjänster genom ett urval av samarbetspartners i form av depåbolag, fondbolag och förvaltare
Chef Backoffice ansvarar för att leda arbetet inom Backoffice, ett team om två duktiga medarbetare. Rollens syfte och mål är att stödja och arbetsleda teamet och samtidgt se över och utveckla rutiner och processer för att bidra till lönsamhet, effektivisering, styrning, regelefterlevnad och riskreducering.
Vi söker en prestigelös och duktig ledare som drivs av att utveckla och motivera medarbetare och verksamhet!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Leda och coacha personal och ansvara för den dagliga verksamheten inom Backoffice
• Kartlägga, planera och driva utvecklings- och förändringsprojekt, både på eget och andras initiativ
• Utveckla samarbeten, både internt och med externa samarbetspartners för att effektivisera arbetet
• Bevaka och implementera nya och förändrade regelverk inom området
• Se över rutiner och processer och leda förbättrings/förändringsprojekt
Publiceringsdatum2021-12-30BakgrundVi söker dig med minst 5 års erfarenhet inom försäkringsförmedlare, bank eller värdepappersrörelse, varav minst 2-3 år inom en liknande ledande position inom Backoffice.
Du har gedigen erfarenhet av värdepappershantering och vi söker dig som är prestigelös, lugn, förnuftig och lösningsorienterad.
Rollen innebär en del operationellt arbete där du kommer behöva delta i det dagliga arbetet själv vid arbetstoppar. Du kommer rapportera till COO på bolaget.
Så ansöker duVi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-01-31.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.
I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy:
https://sjr.se/gdpr/integritet... (
https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företagetSJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOgunsen AB (publ)
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929),
http://www.sjr.se/ Arbetsplats SJR
Kontakt Linda Stenfeldt
linda.stenfeldt@sjr.se +46 76 647 16 33 Jobbnummer 6217268
Observera att sista ansökningsdag har passerat.