Inspektör med inriktning hälsoskydd
Uppsala kommun / Hälsoskyddsjobb / Uppsala
2012-05-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inspektör med inriktning hälsoskydd" (publicerad 2014-02-03) ⬅️
Visa alla hälsoskyddsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uppsala kommun i Uppsala,
Södertälje eller i
hela Sverige Miljökontoret
Miljökontoret arbetar med tillsyn enligt flera olika lagstiftningar. Inom kontoret finns också det kommunala lantmäteriet. Vi är drygt 70 medarbetare. Vår arbetsplatskultur präglas av professionalism, öppenhet och eget ansvarstagande.
Vi driver vårt arbete målinriktat med individuell frihet i detaljplanering och arbetstider. Involvering och ledarskap hos alla ligger till grund för vårt arbete med kvalitet för ständig förbättring. Vi berikar vår arbetsplats med medarbetare med olika bakgrund, erfarenhet, kunskap och personlighet.
Uppsalas kommuns tillsyn för skyddet av människors hälsa har tydligt fokus på risker i verksamheter som riktar sig till barn, ungdomar och andra utsatta grupper. Vi arbetar hela tiden med att utveckla och förstärka vår hälsoskyddstillsyn med målsättningen att tillsynen bidrar till att förbättra företagens förutsättningar för ett gott hälsoskyddsarbete.
Arbetet som inspektör erbjuder en kombination av fältarbete och arbete på kontor. Uppdragen är omväxlande både till sin karaktär och svårighetsgrad men också genom variation av självständigt arbete eller arbete tillsammans med kollegor. Vi ger dig möjlighet till kontinuerlig fortbildning och utveckling inom såväl sakfrågor som färdigheter som yrket kräver.
Publiceringsdatum2012-05-15Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta med tillsyn enligt miljöbalken på bland annat förskolor. Även tillsyn på hygienisk verksamhet samt andra typer av hälsoskyddsobjekt blir aktuellt. Du ska också handlägga olika typer av inkommande ärenden inom området. Vi vill att du har ett genuint intresse av att arbeta med risker för människors hälsa och att du vill vara med och fortsätta utveckla vår hälsoskyddstillsyn. Du kommer att kontrollera våra tillsynsobjekt genom inspektioner och systemtillsyn av företagens egenkontroll.
KvalifikationerDu ska ha relevant högskoleutbildning med teknisk eller naturvetenskaplig inriktning samt kunskap om miljöbalken för att kunna bedöma störningar och risker för människors hälsa. Vi erbjuder ett arbete som kräver kunskaper om människan, miljö, teknik, hygien- och smittskyddsrisker samt juridik i kombination med färdigheter i handläggning och kommunikation. Vi ser gärna att du har fördjupad kunskap inom något av de områdena.
Vi arbetar metodiskt med att förbättra våra möten med kommuninvånare och andra intressenter. Stor vikt läggs därför vid personlig lämplighet. Du ska ha god förmåga att möta andra människor. Du ska vara observant och ha god förmåga att kommunicera i både tal och skrift. Du är också beslutsam och har förmåga att arbeta både i grupp och självständigt.
B-körkort och datorvana är ett krav.
Upplysningar
Hannes Vidmark, avdelningschef, 018-727 43 52
Fackliga företrädare:
Camilla Lindholm, Naturvetarna (SACO), 018-727 43 12
Gunnel Edoff, Vision, 018-727 43 50
Har du frågor gällande registrering av din ansökan kontakta HR Center
018-727 11 80
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
"I Uppsala kommun vill vi ha mångfald i arbetslivet och ta till vara på de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten".
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Arbetstider och omfattningTillsvidareanställning. 100%. Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-05-27
Ange följande referens när du ansöker: MIK-2012-487
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUppsala kommun
AdressUppsala kommun
HR Center
75375 Uppsala
Jobbnummer 1244380
Observera att sista ansökningsdag har passerat.