Inköpssekreterare till Materialdepån inom Landstingsservice
Landstinget Blekinge, Landstingservice / Kontorsjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Karlskrona,
Ronneby,
Torsås,
Karlshamn,
Emmaboda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget Blekinge, Landstingservice i Karlskrona Landstingsservice är en av landstingets fem förvaltningar. Förvaltningen har ungefär 700 medarbetare som ska stödja landstingets kärnverksamhet med varor och tjänster.
Materialdepån, som är en av Landstingsservice avdelningar, har 16 medarbetare och ansvarar för landstingets materialförsörjning genom inköpsservice och depåverksamhet. Materialdepån köper in, lagerhåller och levererar cirka 1750 artiklar per år. De största kunderna hos depån är Landstinget Blekinge och Landstinget Kronoberg. Materialdepån omsätter årligen cirka 90 miljoner kronor.
Publiceringsdatum2014-06-18ArbetsuppgifterSom inköpssekreterare kommer du att arbeta med dagliga rutiner kring inköp och ansvarar för att både beställa och registrera in i datasystemet. Du kommer att arbeta med löpande orderläggning till leverantörer och leveransbevakning.
Det dagliga arbetet innebär att hantera inköpsförslag, sköta beställningar från leverantörer, följa upp leveranser, ansvara för kontinuerliga inventeringar, hantera materialavvikelser och avtal. I arbetet som inköpssekreterare kommer du att ha nära samarbete med medarbetare på Materialdepån, sterilcentralen och upphandlingsavdelningen.
KvalifikationerVi söker dig som har en administrativ gymnasieutbildning samt en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare.
Du är van vid leverantörskontakter och har en god förståelse för inköpsflödet och logistik. Erfarenhet av förråds- och lagerverksamhet är meriterande. Du ska ha god datavana och behärska Word och Excel samt kunna kommunicera väl i tal och skrift i svenska språket.
Som person är du social, strukturerad och flexibel och utåtriktad då du arbetar nära dina kollegor och dagligen är i kontakt med kunder och leverantörer. Vi ser det även som en självklarhet att du är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du är serviceinriktad och är duktig på att kommunicera.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Detta underlättar hanteringen av inkomna ansökningar. Var noggrann när du fyller i ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du har sökt första gången, kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Landstinget Blekinge.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön Lönesättningen är individuell, ange löneanspråk i ansökan.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-07-06
Ange följande referens när du ansöker: A405160
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPatric Olgrim, Avdelningschef 0455-73 63 85
Facklig kontaktGill Lindau, Kommunal 0455-73 63 90
FöretagLandstinget Blekinge, Landstingservice
AdressLandstinget Blekinge, Landstingservice
Bättringsvägen Wämö Center
37181 KARLSKRONA
Kontorsadress37181 Karlskrona
Jobbnummer 1914010
Observera att sista ansökningsdag har passerat.