Inköpssamordnare till Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen
Göteborgs kommun / Controllerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla controllerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.
Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.
Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.
Publiceringsdatum2022-11-15ArbetsuppgifterEkonomiavdelningen är en av stödfunktionerna i vår organisation. Vi arbetar med att stödja verksamhetens kärnverksamhet samt leda, samordna och utveckla ekonomi-, inköp- och upphandlingsperspektivet. Ekonomifunktionens huvuduppdrag är att skapa förutsättningar för en god ekonomisk förvaltning. Det gör vi genom att ge råd och stöd, administration och service samt genom uppföljning och kontroll.
Inköp och upphandlingsenheten ligger inom ekonomiavdelningen. Totalt anställda på ekonomiavdelningen är knappt 30 varav sex inom inköp och upphandlingsenheten.
I rollen som inköpssamordnare är du en av förvaltningens specialister i inköps- och upphandlingsfrågor och i e-handelssystem Proceedo. Du arbetar tillsammans med övriga inköpssamordnare samt redovisningssamordnare. Tillsammans samordnar vi uppföljning och kvalitetssäkring av förvaltningens inköp och upphandlingar.
Du stödjer förvaltningens chefer och administratörer/beställare med inköp och upphandling vid exempelvis komplicerade inköp, omfattande direktupphandlingar samt leder processer. I rollen ingår det även att utbilda inom förvaltningen i inköp- och upphandlingsprocesserna. Du förväntas medverka i utredningsuppdrag och utvecklingsprojekt inom området.
Inköp och upphandlingsenheten lägger stort fokus på att ständigt förbättra och effektivisera enhetens processer och rutiner. Här har du möjlighet att påverka enhetens struktur, roller och arbetssätt framåt.
KvalifikationerFör befattningen krävs högskoleexamen med inriktning mot ekonomi eller motsvarande. Du har erfarenhet från liknande arbete, det är meriterande om det är ifrån offentlig förvaltning. Du har goda kunskaper i Office-paketet, speciellt i Excel och har god kunskap om Lagen om offentlig upphandling (LOU). Har du dessutom arbetat i e-handelssystemet Proceedo ser vi det som meriterande.
För att lyckas i rollen kan du på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt.
Du tar självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Därtill upprättar du tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. Vidare har du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är balanserad, positiv och observant i ditt bemötande.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGÖTEBORGS KOMMUN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C112087".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen
Kontakt Avdelningschef ekonomi
Emma Höjgaard
emma.knutsson@aldrevardomsorg.goteborg.se Jobbnummer 7173626
Observera att sista ansökningsdag har passerat.