Inköpskoordinator till tekniskt bolag i Göteborg!
Friday Väst AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Friday Väst AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige OM TJÄNSTEN:
Friday söker till vår kund en driven inköpskoordinator som trivs med stort eget ansvar och en förmåga att komma framåt i sina arbetsuppgifter på ett självständigt sätt. Vår kund är en globalt världsledande aktör som är verksam inom tekniksektorn.
Som inköpskoordinator kommer du att ansvara för leverantörer, beställningar, offerter och avtal. En stor del av din roll som kommer handla om att sköta planering, administration och uppföljningen av inköpsrelaterade uppgifter, där dina kontaktytor sitter på kontor runtom i hela världen. Framförallt kommer du att ha kontakt med centrala inköpsfunktioner, leverantörer eller ekonomiavdelningen i syfte att säkerställa information som korrekt PO, avtalstider eller att fakturor blir betalda. Inköpen du hanterar kan vara högt och lågt, allt från att beställa ett kablage till ett en hel testrigg. Andra inköp du hanterar rör tjänster till kontoret som elektriker, möbler eller säkerhetstjänster.
Du kommer rapportera direkt till ekonomichef och närmaste ledningsgrupp, där du agerar stöd i den dagliga verksamheten. Då du ensam kommer att stötta på global nivå lägger vi stor vikt vid att du har en god personlig struktur med förmåga att se helheten i processer och hur beslut kommer få konsekvenser i senare led.
Tjänsten ger dig en varierande vardag där en arbetsvecka kan innefatta:
Ansvar för process gällande att nya leverantörer blir godkända och upplagda i befintligt inköpssystem med hjälp av centrala inköpsfunktioner.
Ansvar för att leverantörsuppgifter och avtal hålls uppdaterade i inköpssystemet
Säkerställa PO för återkommande inköp relaterade till Facility, HR och till viss del Engineering.
Support mot ekonomiavdelningen med felaktiga leverantörsfakturor.
Support mot bolagets Engineering-avdelning med inköp till olika projekt.
Stöttning till interna avdelningar i frågor kring val av leverantör, offertförfrågningar, inköpsprocesser.
VI SÖKER DIG SOM:
Har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot logistik, inköp, projektledning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom inköp
Har erfarenhet av inköpsrelaterade arbetsuppgifter
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska då du dagligen kommer att prata båda språk
God kunskap i Office-paketet, framförallt Powerpoint och Excel
Affärssystemsvana där framförallt SAP är meriterande
För att lyckas behöver du besitta en stor kommunikativ förmåga och motiveras av driva på när arbetet stannar av. Du måste vara bekväm i att inleda en kontakt med parter inom olika områden för att hitta de svar du saknar. Det finns många hjälpsamma kollegor både lokalt och globalt där din uppgift blir att hitta rätt person när det tar stopp. Rollen ställer krav på att du har hög struktur och kan ha en övergripande koll på dina pågående processer. För dig som trivs i en internationell miljö, sprider energi och älskar att verka mot många kontaktytor är detta helt rätt!
OM KUNDFÖRETAGET:
Vår kund är en stor aktör inom tekniksektorn med kontor i hela världen.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett långsiktigt löpande konsultuppdrag med tänkt fast övergång till kund. Du kommer under ditt konsultuppdrag vara anställd av Friday.
ÖVRIG INFO:
Start: Omgående, som högst 1 månads uppsägningstid
Placering: Göteborg
Omfattning: Heltid
Rekryteringsansvarig: Dino Segetalo -
dino@friday.seLön: Fast månadslön
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervju fas.
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan - varje dag!
Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.
Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. "Friday - everyday", hur låter det?
Sökord: Spedition, speditör, logistiker, logistik, materialplanering
Varaktighet, arbetstid
Heltid Långsiktigt konsultuppdrag
Publiceringsdatum2022-02-17ErsättningMånadslön - Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFriday Väst AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "friday827".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Friday Väst AB (org.nr 559141-1326)
Arbetsplats Friday
Jobbnummer 6355362
Observera att sista ansökningsdag har passerat.