Inköpsassistent till välkänt fastighetsbolag

Komet Sverige AB / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Härryda eller i hela Sverige

Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas.

Komet söker för kunds räkning en Inköpsassistent. Vår kund är ett fastighetsbolag inom Göteborgs Stad. Som anställd får du chansen att arbeta för ett företag med högt i tak, där kunskap primeras. Inom verksamheten jobbar man för att utveckla en vi känsla mellan avdelningar, där man har respekt och ömsesidig förståelse för varandra.

Tjänsten:
Som Inköpsassistent kommer du att fungera som inköpschefens högra hand. Det kan handla om allt ifrån att ta fram inköpsstatistik, kartlägga inköpsområden eller biträda vid offentliga upphandlingar. En stor del av rollen innebär administrativt arbete, systemadministration och viss ekonomi. Som Inköpsassistent kommer man även att bevaka, utvärdera och följa upp leverantörer. Beroende på profil kan rollen utvecklas och det finns alla möjligheter att växa på företaget.

Är du den vi söker?
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp, statistik, ekonomi eller likvärdigt. Erfarenhet av inköpsarbete är meriterande likväl som erfarenhet ifrån offentliga upphandlingar. Vidare bör du ha kännedom om inköpsprocesser samt ekonomisk förståelse. Som person söker vi en kommunikativ och social lagspelare som trivs i ett prestigelöst företagsklimat. Vi tror att du är driven och resultatinriktad men samtidigt empatisk och ödmjuk inför dina kollegor och affärskontakter. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

Information kring tjänsten:
Start: Januari 2014
Omfattning: Heltid 3 månader till att börja med, men med stora chanser till förlängning.
Arbetstid: Dagtid
Geografisk placering: Göteborg

Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Komet men arbeta ute hos en av våra kunder. För rätt person finns goda möjligheter till rekrytering (anställning hos kund)

Publiceringsdatum
2013-12-20

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-19
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
KC-TD, Konsultchef 020-25 26 00

Företag
Komet Sverige AB

Adress
Komet Sverige AB
Sven Hultins gata 9
41288 Göteborg

Jobbnummer
1736203

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Komet Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Komet Sverige AB: