Inköpsassistent till Koncerninköp i Malmö
Region Skåne, Koncernkontoret / Kontorsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Koncernkontoret i Malmö,
Lund,
Trelleborg,
Helsingborg,
Ystad eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
Koncerninköp är en strategisk resurs till regionstyrelsen som har i uppdrag att säkra regionens behov av varor och tjänster med fokus på besparing och kvalitet. Koncerninköp är uppdelade i fem enheter: IT och allmänt material, Läkemedel och medicinsk teknik, Medicinskt material, Tjänster och inköpsservice.
Inköpsservice ger service kring inköpsuppdrag och hjälper till med att göra rätt inköp.
Publiceringsdatum2016-05-13ArbetsuppgifterVi söker nu en ny inköpsassistent till vår verksamhet!
Som inköpsassistent arbetar du med produktrådgivning och beställningar till sjukvården i Region Skåne. Arbetet sker huvudsakligen via telefonen där du har tät kontakt med både sjukvårdspersonal och leverantörer. Mycket av arbetet sker även via datorn och de beställningssystem vi använder oss utav.
KvalifikationerFör tjänsten krävs det att du har en avklarad gymnasieutbildning och har mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Krav är att du har tidigare erfarenhet från arbete inom kundtjänst/support och har goda kunskaper i Officepaketet. Har du tidigare erfarenhet/kunskap om de produkter som används inom vården är det meriterande. Det är önskvärt att du tidigare har arbetat i systemen Raindance och Jeeves.
Det är viktigt att du är en initiativrik och drivande person som kan lösa uppkomna problem på ett smidigt sätt. Vi tror att du har en god social kompetens och trivs med att ha många kontakter i ditt dagliga arbete. Rollen kräver även att du är analytisk, strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet!
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Välkommen in med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
För att lyckas i rollen tror vi att du är en god ambassadör för våra värderingar; välkomnande, drivande, omtanke och respekt.
Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontoret arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljöfrågor, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Vi är drygt 600 medarbetare och våra arbetsplatser finns främst i Kristianstad och i Västra Hamnen i Malmö.
På
www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Vikariat t.om den 31 mars 2017. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde 16 maj 2016 eller enligt överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-20
Ange följande referens när du ansöker: A568313
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSig-Britt Fransson - Chef Inköpssupport 040-675 38 87
Facklig kontaktMaria Gal, Vision 0702-41 40 55
FöretagRegion Skåne, Koncernkontoret
AdressRegion Skåne, Koncernkontoret
Västra Storgatan 12
29189 Kristianstad
KontorsadressVästra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
Jobbnummer 2842680
Observera att sista ansökningsdag har passerat.