Inköpsassistent för project purchasing chassis and bus component
Scania CV AB / Kontorsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje,
Nykvarn,
Huddinge,
Järfälla,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. En växande del av verksamheten är service- och tjänsteutbudet, som garanterar Scanias kunder kostnadseffektiva transportlösningar och hög tillgänglighet. Scania erbjuder också finansiella tjänster. Scania är verksamt i ett hundratal länder och har 42 000 anställda. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Sydamerika med möjlighet till globalt utbyte av såväl komponenter som kompletta fordon. Under 2014 uppgick faktureringen till 92,1 miljarder kronor och resultatet efter skatt till 6 miljarder kronor
Inköpsassistent för project purchasing chassis and bus components
Purchasing svarar för inköp av produkter och tjänster till samtliga Scanias enheter i världen, det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje.
Gruppen Project Chassi Components består idag av fem inköpare och en inköpsassistent som tillsammans ansvarar för inköp chassi komponenter och fästelement till Scanias produktionsenheter. Rollen som inköpsassistent/operativ inköpare stödjer även 3 andra grupper inom avdelningen.
Publiceringsdatum2015-12-17ArbetsuppgifterSom inköpsassistent kommer du att arbeta löpande med inköpsrelaterade arbetsuppgifter och fungera som spindeln i nätet. Du kommer stötta och avlasta inköparna genom att vara gruppens administrativa stöd med bland annat uppföljningar, fakturahantering, beställningar av olika slag, administration av avtal, uppdatering av databaser, utskick och bokningar av resor.
Våra kontaktytor är både externa mot leverantörer och interna inom Scania. Vi har dessutom ett nära samarbete med Scanias inköpsavdelning i Brasilien och MAN i München.
ProfilVi söker dig som har lätt för att samarbeta, är serviceinriktad och har en positiv inställning till nya utmaningar. Som person bör du vara strukturerad, självständig, noggrann och gilla ett högt tempo. Du får en central sammanhållande roll och du bidrar aktivt till medarbetarnas trivsel. I ditt dagliga arbete kommer du att använda Microsoft Office-paketet och då framförallt Excel och Word. Du kommer även att arbeta i andra interna datasystem så god datavana är viktigt.
Du skall kunna formulera dig obehindrat i både tal och skrift, såväl på svenska som på engelska då en stor del av kommunikationen både internt och externt sker på engelska.
Passar du in på ovanstående och känner dig lockad av ett stimulerande och intressant arbete med stora utvecklingsmöjligheter är du välkommen att höra av dig till oss.
För ytterligare information
Kontakta gärna Carl-Johan Lööf (Project Purchasing Manager), +46 (0)70 081 55 84.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-12
Sök via vår hemsida
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnsökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
Urval kommer att ske löpande.
Ange följande referens när du ansöker: Jobb Id: 20154198
FöretagScania CV AB
AdressScania CV AB
15187 SÖDERTÄLJE
KontorsadressNyköpingsvägen 33-41
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-55381000
Jobbnummer 2582592
Observera att sista ansökningsdag har passerat.