Inköpsassistent - beställare/avropare till Regionupphandling - v
Region Halland, Regionupphandling / Kontorsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Halland, Regionupphandling i Halmstad Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken - alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas "Vi KAN", där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande - ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.
Regionservice levererar servicetjänster till Region Hallands kärnverksamheter. Medarbetarna utför tjänster inom serviceområdena teknik, fastigheter, kost, städ, vaktmästeri, logistik, administration, kurs & konferens, upphandling, intranät, kommunikation, it och tele. Till Regionupphandling söker vi ny medarbetare till Halmstad. Regionupphandling består av 14 personer och är en gemensam resurs för upphandling. Region Halland köper varor och tjänster för ca 4 Mkr per år. Med strategisk och effektiv inköpsprocess uppnår vi bästa totalekonomi och bidrar till att nå Regionens vision - Halland bästa livsplatsen.
Vi söker vikarie för Inköpsassistent som ska vara föräldraledig för perioden 1 januari- 30 mars 2018.
Publiceringsdatum2017-11-23ArbetsuppgifterI de dagliga arbetsuppgifterna ingår att lösa vårdens behov av inköpsstöd genom att ta emot inköpsuppdrag och;
• Hjälpa kunder hitta rätt leverantör, avtal och produkt
• Löpande lägga upp artiklar i inköpssystemet
• Genomföra beställningar till leverantör via inköpssystem.
• Fakturahantering
Arbetet sker i nära samarbete med upphandlare, materialkonsulent, registervård, logistik och beställare i vården. Arbetet innebär att vara ett kundstöd till vårdens verksamheter. Leverantörskontakter förekommer.
Därutöver kan andra uppgifter förekomma inom avtalsvård och inför upphandling.
Region Halland inför varuförsörjning i egen regi samt inför e-handel, det innebär att du kommer att vara en del i den utvecklingen.
KvalifikationerDu har erfarenhet alternativt utbildning från operativt inköpsarbete. Du är serviceinriktad med stort kundfokus. Du skapar och behåller goda relationer. Har du dessutom erfarenhet från arbete i vården och kännedom om vårdens produkter tror vi att du kommer kunna sätta dig in i arbetet på bästa sätt, vilket vi ser som positivt.
För att lyckas i ditt arbete krävs att du är metodisk och effektiv. Du har ett strukturerat sätt att arbeta och du eftersträvar ordning och reda. Du är en lagspelare med god samarbetsförmåga och serviceanda.
Du är van att arbeta med kvalificerat datorstöd. Goda kunskaper i svenska språket - såväl i tal som skrift - är ett krav.
ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan!
Vi kommer att gå igenom urvalet löpande, vilket betyder att intervjuer kan komma att hållas innan ansökningsperioden är slut.
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 1 januari 2018 - 31 mars 2018 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-03
Ange följande referens när du ansöker: RGS 66/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMadelene Winbo
Madelene.Winbo@regionhalland.se 0705-17 96 30
FöretagRegion Halland, Regionupphandling
AdressRegion Halland, Regionupphandling
Box 517
30180 HALMSTAD
KontorsadressSödra vägen 9 HALMSTAD
Jobbnummer 3818002
Observera att sista ansökningsdag har passerat.