Inköpsadministratör till internationellt bolag

Avanzera Bemanning AB / Kontorsjobb / Stockholm
2014-06-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpsadministratör till internationellt bolag" (publicerad 2014-07-27) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:

För kunds räkning söker vi en inköpsadministratör för ett uppdrag med start den 30 juni. Vår kund är en internationell koncern med ett av sina kontor i Sollentuna där denna tjänst är placerad. Uppdraget sträcker sig t.o.m. januari 2015 till en början.

Inledningsvis är detta ett konsultuppdrag och du blir anställd hos oss på Avanzera. Som konsult hos oss har du fast månadslön och betald semester.

Publiceringsdatum
2014-06-16

Dina arbetsuppgifter
Du kommer tillsammans med kollegorna på inköpsavdelningen att ansvara för inköpskedjan från det att inköpsordern läggs in i systemet till dess att leverantören fått sin betalning. Det innebär att kontrollera att allt är korrekt registrerat, utbilda användarna av systemet, delta i månadsbokslutsarbetet, säkerställa att leverantörerna får betalt m.m. Arbetet innebär bland annat kontakter med de nordiska sälj- och marknadsmarknadsavdelningarna, finansavdelningen, IT- och HR-avdelningarna samt kollegor i England och i Prag.

Du kommer att ingå i ett team bestående av totalt 5 personer.

Bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna i en internationell miljö. Har du erfarenhet från läkemedelsbranschen är det ett plus med tanke på de restriktioner man måste ta hänsyn till. Du har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel, och har erfarenhet av något inköpssystem. Har du dessutom erfarenhet av SAP så är det meriterande. Mycket goda kunskaper i engelska, tal och skrift.

Som person är du van att arbeta självständigt och du har driv att lösa de problem som uppstår och att snabbt växla mellan olika uppgifter. Du trivs i en serviceinriktad roll, att planera ditt arbete och ligga i framkant samtidigt som du är van att omprioritera när situationen så kräver.

Bemanning med personligt engagemang:

Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-20
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 368
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Karbelius 08-545 28 303

Företag
Avanzera Bemanning AB

Adress
Avanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853, Stockholm

Jobbnummer
1911844

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning AB: