Inköpsadministratör - Lidl Sverige KB

Lidl Sverige KB / Kontorsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidl Sverige KB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

I rollen som administratör på vår inköpsavdelning hanterar du administrationen av stamdata, d.v.s. den produktdata som är grunden för all hantering av våra artiklar och leverantörer.
Du hanterar inkommande meddelanden, informationer och inköpskontrakt och aktualiserar uppgifterna i vårt affärssystem. Du administrerar in- om- och utlistning av produkter, uppdaterar prisskyltar, sammanställer listor och olika underlag. Som en del av det löpande arbetet sammanställer du också veckovis informationer kring artiklar och leverantörer i inköpsmeddelanden till olika mottagare. Rollen tillhör teamet stamdata inom administrationsavdelningen på inköp.

Du har en avslutad gymnasieutbildning och trivs som bäst när du får ägna dig åt administrativa arbetsuppgifter. Du är en fullfjädrad administratör som är noggrann, effektiv, strukturerad och har god prioriteringsförmåga. För att trivas i rollen bör du också ha ett väl utvecklat siffersinne och tycka om att arbeta med siffror. När det dyker upp frågeställningar som du inte mött tidigare arbetar du lösningsorienterat och söker själv aktivt efter information. Du har lätt för att samarbeta med andra, men tycker även om att arbeta självständigt och är inte rädd för att ta egna beslut när det behövs. Dina kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel, är goda. Du är en skicklig kommunikatör som har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Då vårt koncernspråk är tyska är det en förutsättning att du har grundläggande kunskaper i tyska i tal och skrift samt har en vilja att lära dig språket flytande.

Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra drygt 170 butiker runt om i Sverige.

För att våra kunder ska kunna handla smart måste även vi arbeta smart. Vi vill att våra kunder bara ska betala för det som de får med sig hem i matkassen. Genom marknadsanalyser och analyser av kunders inköpsvanor och trender utarbetar inköpsavdelningen ett attraktivt produkt- och sortimentsutbud, främst under våra egna varumärken. Här skapas förutsättningar för att vi ska kunna erbjuda våra kunder produkter av hög kvalitet till låga priser. Vi söker nu en ny kollega till teamet stamdata inom administrationsavdelningen på inköp.

Varaktighet, arbetstid
Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna.

Publiceringsdatum
2018-01-16

Ersättning
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-30
Ange följande referens när du ansöker: "inköpsadministratör
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lidl Sverige KB

Adress
Lidl Sverige KB
Box 4093
17104 SOLNA

Kontorsadress
Anderstorpsvägen 22

Jobbnummer
3907351

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidl Sverige KB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidl Sverige KB: