Inköps- och ekonomiassistent till läkemedelsbranschen
Avanzera Bemanning AB / Kontorsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Vårt uppdrag:
På uppdrag av en av våra kunder söker vi nu en inköps- och ekonomiassistent. Vår kund är ett läkemedelsföretag verksamma internationellt. Din tjänst är placerad vid kontoret i Solna.
Uppdraget påbörjas så snart som möjligt och beräknas pågå åtminstone till och med augusti.
Detta är ett konsultuppdrag. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön, betald semester, friskvårdsbidrag samt att vi betalar ut din lön innevarande månad.
Publiceringsdatum2015-01-13Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter omfattar inköpsadministration såväl som reskontra då du kommer att avlasta både inköps- och ekonomiavdelningen. Exempel på arbetsuppgifter:
• Inköpsorderhantering samt bevakning av inköpsorder
• Matchning av fakturor mot inköpsorder
• Felsökning och utredning av ärenden
• Visst underhåll av masterdata
• Hantering av inkommande fakturor
• Definitivbokning av attesterade fakturor
• Uppföljning av betalningspåminnelser och inkassohantering
• Manuella utbetalningar
• Bokföring av verifikationer i IFS
BakgrundVi söker dig som har ekonomisk utbildning på gymnasienivå, samt gärna påbyggnadsutbildning inom inköp och eventuellt logistik. Du har minst ett par års erfarenhet av att arbeta med inköpsprocesser i affärssystem. Har du erfarenhet av IFS, Baltzar och/eller Proceedo är det meriterande. Tjänsten kräver goda kunskaper i Officepaketet. Engelska är koncernspråket och du är bekväm med att använda det på vardagsnivå.
Som person är du social och trivs att ha många kontaktytor samtidigt som du tycker om att arbeta självständigt. Du arbetar strukturerat, tar egna initiativ och löser problem vartefter de uppstår. Det kan vara stundtals hög arbetsbelastning och du kommer att trivas som bäst om du är van att prioritera dina arbetsuppgifter.
Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på
www.avanzera.se eller
www.facebook.com/AvanzeraArbetstider och omfattningHeltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-21
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 463
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLisa Karbelius 08-545 28 303
Helena Elvin Guillemain 08-545 28 305
FöretagAvanzera Bemanning AB
AdressAvanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm
KontorsadressBox 853, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2126562
Observera att sista ansökningsdag har passerat.