Inköpare/upphandlare

Landskrona kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Landskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Landskrona, Svalöv, Kävlinge, Helsingborg, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landskrona kommun i Landskrona

Publiceringsdatum
2022-04-22

Arbetsuppgifter
Landskrona Stad söker Inköpare/upphandlare till Inköps- och upphandlingsenheten.
Vi söker dig som vill vara med och forma framtidens Landskrona.

Inköpsavdelningen tar i nära samarbete med stadens förvaltningar och bolag ansvar för hela inköpsprocessen, från behov till uppföljning enligt stadens inköps- och upphandlingspolicy och med sikte på bra och hållbara affärer. Inköp och upphandling av varor, tjänster och entreprenader uppdelat i olika inköpskategorier ska genomföras affärsmässigt, etiskt och med fokus på ekonomisk, ekologisk och social hållbarhet. Enheten har 9 medarbetare och är placerad i Stadsledningsförvaltningen.

Inköpsenheten är också ansvarig för att styra, stödja, följa upp och utveckla stadens inköpsprocesser. Enheten bedriver strategiskt och taktiskt upphandlingsarbete samt stödjer det operativa inköpsarbetet hos förvaltningar och bolag genom utbildnings- och kompetensutvecklingsinsatser inom inköp och upphandling.

Du ingår i ett team med gott samarbetsklimat och hög serviceanda där utveckling, nytänkande och ständiga förbättringar är i fokus. Som inköpare/upphandlare i Landskrona Stad är du en strategisk och viktig medarbetare i hela inköpsprocessen och i stadens utveckling av inköps/upphandlingsfunktionen. Vi har ett antal spännande projekt igång i staden där du förväntas delta, beroende på intresseinriktning och kompetens. Inköps- och upphandlingsenheten skapar mervärde till stadens verksamheter. Utvecklingsprojekt pågår inom t.ex. avtalsförvaltning, e-handel samt kategoristyrning. Det finns goda möjligheter till kompetensutveckling inom yrket.

Du arbetar självständigt, tillsammans med inköps- och upphandlingsteamet och våra beställare, där du ofta är projektledare.
Du kommer också att medverka i utbildningar och nätverksträffar för både anställda i Landskrona Stad och leverantörer från olika branscher.

Vi arbetar i upphandlingsverktyget Tendsign.

Urval sker löpande, så vänta inte med att ansöka om du tycker att tjänsten verkar vara intressant!


Kvalifikationer
Akademisk utbildning inom juridik, inköp alternativt ekonomi eller motsvarande.
YH/KY-utbildning inom offentlig upphandling om minst två år eller motsvarande som bedöms likvärdigt.
Analytisk förmåga.
God samarbetsförmåga.
Hög kommunikativ förmåga i tal och skrift.
Affärsmässig
Projektledaregenskaper.
Offentlig upphandling önskvärt

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Landskrona kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C83919".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Landskrona kommun (org.nr 212000-1140)

Arbetsplats
Landskrona stad, Inköpsavdelningen

Kontakt
Inköpschef
Peter Ljungbro
peter.ljungbro@landskrona.se
0418-474321

Jobbnummer
6565547

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landskrona kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landskrona kommun: